Botmedel mot gasig mage till 1-åring?
Finns det nåt som dämpar gaserna, medicinskt (receptfritt!) preparat eller nån särskild mat? Eller nåt husmorstips?
Finns det nåt som dämpar gaserna, medicinskt (receptfritt!) preparat eller nån särskild mat? Eller nåt husmorstips?
Vad äter din ettåring för mat?
Vi har märkt att de få gånger vi ger vår son (12 månader) burkmat så får han jättemycket gaser (det är verkligen en enorm skillnad och det märks att han är besvärad av dem och får lite ont på natten dessutom) så mitt råd är - laga egen mat...om du/ni redan gör det så kan jag bara rekommendera massage för att hjälpa dem ut, känner tyvärr inte till något annat.
Lycka till!
tack för ditt svar, men hon får bara hemlagad mat, sen länge....skulle inte heller tro att hon har tid att ligga still för massage.... myror i brallan alltid....
Kolla så han inte reagerar på mjölk. Det kan ge gasighet.
Har du testat att ge sempers magdroppar. Det får vår son och efter vi började med dem slutade han vakna på nätterna och grina av att han hade gaser i magen. Finns att köpa på apoteket.
funkar det till en 15-månaders oxå då?
Det borde det göra, vår son är 21 månader och det fungerar bra till honom tycker vi.
åh, då ska jag verkligen testa det....tack!!!
Min dotter hade jättemycket gaser och svårt att sova runt 12-14 månader. Jag slutade ge henne frukt i bitar och mosade den istället efter råd från min svärmor och så mosade jag maten lite mer också. Hennes gaser försvann direkt. Hon tuggade inte så bra och stora bitar slank bara ner ibland och magen klarade inte det så bra.