Varför är jag aldrig nöjd?
Detta handlar om renovering problemet är att min man och jag vill inte lika mycket.Jag planerar hela tiden nåt nytt projekt så fort det är klart i ett rum min man gör inte det. Han vill hellre ligga på soffan när han är ledig och jag blir irriterad.
Vi bor i ett hus från 50-talet som var i stort renoveringsbehov när vi köpte det för 10 år sen och förutom helrenovering av köket så har vi inte gjort några större ingrepp jo tapetsering förståss men det var ett måste överallt då det inte var gjort sen 70 nån gång.Jag blir avundsjuk på grannar som grejjar med sina hus det är altaner och nya fönster ny panel byggs bastu osv men här hemma så suckas det bara när jag vill byta vindskivor måla fönster renovera badrummet som jag misstänker börjar bli fuktskadat.Kräver jag för mycket av min man? jag jämför lite med min pappa som jämnt går i snickarbyxor när han är ledig han har alltid nåt på gång och han är ändå över 60 år varför kan inte min karl också vilja göra nåt utan att jag ska behöva säga till om det? Jag säger till honom att huset stiger ju i värde också så man kan se det som en investering vi har varit ihop i tid och evighet känns det som och min man är över 40 år så det är inte det han är ung men han kanske mognar sent?Känns som om vi inte alls prioriterar samma saker och det är så tröttsamt har jag för höga krav?