Bubbelbebis skrev 2008-03-26 16:01:35 följande:
Hej Ummi07, tack för ditt svar - på vilket sätt är de stökiga? Områdena alltså?
Jag menar en hel del ungdommar och stök på helgerna. Mycket fester. Sedan e detta ju de områden där de lägsta hyrorna är så därför hamnar ju en del typ alkisar, knarkare osv på sådana ställen...vad jag erfarit i alla fall. Min bästakompis bor i Varberga och trivs inte alls, vill inte ens släppa ut sina barn att leka på gården. Men det e ju ganska segrigerade områden oxå.... Syrianerna bor i Varberga eftersom de har sin kyrka där. Araberna och Somalierna bor i Vivalla eftersom de numera har sin moske där. Det bor mestadels Bosnier och Somalier i Baronbackarna osv... Inte att jag har något emot att bo i invadnartätta område e ju för 17 gift med en utlänning loool. Men det e syd när det bara blir en invandrar grupp i ett område. Min väninna tex känner sig heeeeelt utanför gpa att hon inte har samma nationalitet som typ 80% av de på hennes gård. Sedan återspeglas ju detta i dessa skolor och säkert oxå på dagisen i dessa områden.
Katja77 skrev 2008-03-26 16:08:30 följande:
Varberga är inte alls stökigt.
Det ser säkert inte likadant ut i hela Varberga...och jag talar ju självklart bara utifrån mina och mina vänners erfarenheter.
Sedan har ju varberga sitt jättefina bad som måste vara guld på sommrarna för barnen...
Själv försvarar jag ju Markbacken. Det e jätte mysigt här. När jag flyttade hit så var det massa stök, slagsmål, polisbilar här typ hela tiden, källarinbrott osv. men nu sedan de renoverade hela gamla Markbacken, satte in porttelefoner, fixade andra lås på källardörrarna och verkligen sattsat på utemiljön och parken här i mitten så har det blivit som en helt annan stadsdel. Enda nackdelen e ju att vi numera betalar nästan 5000kr för vår trea på 65kvm!!!! DYRT tycker jag!