• Anonym (orolig)

Biverkningar av Zoloft

Hej!
    Undrar om någon kan hjälpa mig med ett svar,
    Jag har av läkaren fått Zoloft utskrivet pga hjärtklappning/hjärtrusning som kan komma näsr som helst tom när jag sover kan jag vakna av det,
    och nu har jag läst att biverkning av zoloft är just hjärtklappning, är det alla som får det eller?
    ska tilläggas att jag också fick en medicin att ta för att lugna ner hjärtklappningen, är detta rätt medicin för mig?

Ska tilläggas att jag känner mig inte deprimerad men orolig i hela kroppen äter även atarax.
    Funderar på om det är någon som äter Xanor vid behov? är den bättre för mig isf.

• Svar på tråden Biverkningar av Zoloft
  • Tös

Bäst är väl o gå till läkaren o fråga?

• susye

nej alla får inte biverkningarna det står om i fass
    lita på din läkare att h*n vet vad h*n gör då h*n gett dig denna medicin att prova. blir du sämre av den får du ju kontakta h*n

• Anonym (orolig)

Vi har pratat om det här läkaren och jag, men det är som han inte lyssnar, jag är livrädd för hjärtklappningarna och så är en av biverkningarna det, finns verkligen inga aandra mediciner utan den biverkningen?

• Tös

men kan du inte kontakta läkaren igen o kolla ordentligt.

• susye

Anonym (orolig) skrev 2008-03-21 18:33:08 följande:

Vi har pratat om det här läkaren och jag, men det är som han inte lyssnar, jag är livrädd för hjärtklappningarna och så är en av biverkningarna det, finns verkligen inga aandra mediciner utan den biverkningen?
    be om ett nytt samtal o be om att han tar dig på allvar o lyssnar
  • Anonym (orolig)

ja, jag får göra det men han ringer mig på tisdag och vill veta hur jag mår av medicinen, och jag har inte ens vågat börja.

• Tös

Anonym (orolig) skrev 2008-03-21 18:52:00 följande:

ja, jag får göra det men han ringer mig på tisdag och vill veta hur jag mår av medicinen, och jag har inte ens vågat börja.
    Då tar du upp det med honom i telefon. Att du inte ens vågat börja.
  • Anonym (orolig)

jag får göra så,
    tack för era svar..

• Anonym (orolig)

Nu har jag tagit första tabletten vågade bara ta en halv, har fått så jag ska ta 25 mg en vecka sen 50mg,
    jag är som ni förstår rädd för att äta tabletter och må ännu sämre och livrädd för hjärtklappning..

en fråga till kan man ta Atarax ihop med Zoloft?

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2008-03-22 13:31:09 följande:

Nu har jag tagit första tabletten vågade bara ta en halv, har fått så jag ska ta 25 mg en vecka sen 50mg, jag är som ni förstår rädd för att äta tabletter och må ännu sämre och livrädd för hjärtklappning..en fråga till kan man ta Atarax ihop med Zoloft?
    Ja det kan man. Du kanske blir väldigt trött så ta dem till kvällen isf.
  • Anonym (orolig)

tack för svaret då ska jag ta en nu,
    men finns det verkligen ingen som vill berätta om sina biverkningar och om det är vanligt med hjärtrusning/hjärtklappning?

Jag behöver läsa från er andra som äter dom och inte från fass..

• rsvv

hej

jag äter zoloft precis mot samma sak som du, eller jag har hjärtrelaterad ångest, får hjärtklappningar.

i början gick det upp och ner, jag kände att jag fick lindrigare hjärtklappningar men upplevde att hjärtat hoppade mycket, dubbelslag osv...betyder inte att det måste göra det för dig utan det är nog högst individuellt. i övrigt har jag inte märkt av något, möjligen att sexlusten försvann lite första månaden men nu märker jag inte av någonting alls. har ätit 50mg i 4 månader ska öka till 100mg ett tag nu.

mvh

• rsvv

nu har jag ångesten i perioder förra vecken hade jag väldigt lite hjärtklappning medan den här gångna veckan har varit den värsta sedan jag började medicineringen..konstigt nog!

50mg är ingen hög dos och jag tar en tablett dagligen mellan 17.00 och 22.00

• Anonym (orolig)

Rsvv
    Har du också fått inderal(tror dom heter så) för att ta när du får hjärtklappning?
    Jag hoppas jag vågar ta en 25 mg imorgon, och jag hoppas att jag slipper biverkningar, speciellt då hjärtklappningarna
    Hur ofta känner du av dina hjärtklappningar nu efter 4 mån?
    Jag får hjärtklappningarna väldigt ofta när jag är ensam, hickar, vänder mig snabbt i sängen, har somnat osv... jättejobbigt, kommer som en blixt från klar himmel, jag har inga andra symtom, mer än när det kommer så hyperventilerar jag ibland..
    ibland tror jag att det är nåt annat än stress, för jag känner mig inte deppad..
    har du likadant?

• wholelottarosie

På mina antideppressiva så står det att en biverkning är depression och ångest. På mina sömntabletter så står det att en biverkning är sömnlöshet. På pencillinen som jag tog för njurinflamation så stod njurproblem som en biverkning. På alla mediciner så står det att den "sjukdom" man får den för är en biverkning då det alltid finns människor som medicinen har motsatt effekt på, men för de allra flesta så fungerar den precis som den ska!

• Anonym (jag med)

Hej!
    Äter sertralin 50mg, (började med 25)gjort 5 v. De första 3 veckorna hade jag alla biverkningar man kan få plus Massor av ångest.När dessa lugnade ner sig så hade jag fortfarande väldigt hög puls på nätterna och fick inderal också. Åt det en vecka men tyckte att jag fick pipande andning av dem. Har sovit oerhört lite sen jag började med sertralin.

Men Nu har hjärtklappning försvunnit. depressionen mycket bättre. Jag är inte hyperstressad som jag alltid var innan. Det enda jag saknar är att få sova för jag vaknar fortfaande varje timme å sover max 5 per natt. Men nu har jag härdat ut så länge så jag hoppas sömnen ger med sig också.

Svar på tråden Biverkningar av Zoloft