Varför lär man sig aldrig? Äckliga jäkla ägghalvor!
Varför gör jag likadant varje år?
Tänker att det var så jättegott så jag bara måste göra dom. Dessa ägghalvor där man blandar i kaviar med äggulorna och klickar i gegget i ägghalvorna.
Gick glad i hågen till affären och köpte ägg och kaviar. Min dotter (3 år) och jag kokade andaktsfullt äggen som ju var "riktiga påskägg" och hon hjälpte till att blanda ihop gegget och lägga upp i ägghalvorna. Lite optimistiskt kokade vi 5 ägg och jag tänkte att det blir nog lagom.
Smakar ivrigt på en, men efter 1 ägghalva har jag redan tröttnat och börjar må lite illa. Försöker skölja bort smaken med ett glas mjölk, men lyckas inte särskilt bra.
Min dotter stoppar först in hela ägghalvan i munnen men efter en vänlig tillsägelse från mig tar hon istället en liten tugga, tittar på mig med en lite äcklad min och tuggar motvilligt i sig tuggan. Sen säger hon "Gegget är inte gott, jag vill bara ha det vita." Jag tittar själv lite lätt äcklad på vår lilla fint upplagda tallrik med ägghalvor och tömmer ut gegget på sidan av tallriken så hon kan ta av äggvitan.
Försöker lite halvhjärtat erbjuda min snart 11 månader gamla dotter en bit äggvita som hon effektivt spottar ut efter lite fundersamt smackande.
Jaha, så slutar det likadant, varför smakade ägghalvorna så gott när jag var liten eller tränger jag bara bort att dom inte var goda då heller?
Är det bara jag som får minnesförlust varje år och ska fixa med ägg som ingen sen vill ha?