• lavande de provence

Vårt nybbyge blev ett mardröm!!!

I måndags lagt dom sylen på en blött platta (det regnade/snöade) hela dan,på tisdag-torsdag var det fint väder då satt dom ihop huset o lagt på takstolarna,idag fredag regn/snö och det blåser, håller dom på att lägga råspont(som inte tål vattnet) på taket och det regna in på plattan,vi bad dom lägga persenning men dom tyckte att det var för jobbigt,oväder fortsätter tom söndag och halva taket är inte stängt.
    Jag bara gråter vilken Påsk!
    Min man tog tjänsteledigt 4 mån.för att utföra inv.arbete och vi har sagt upp lägenhet den 1 april
    Vad ska man göra åt såna idioter???

• Svar på tråden Vårt nybbyge blev ett mardröm!!!
  • biaw

fotografera fotografera filma dokumentera allt!!!!!!!!!!!
    bosätt dig bygget och dokumentera allt!!!!

• Flaxa1

Hoppas allt går bra! *kram*

Ring er kvalitetsansvarige, han måste kunna svara på era frågor? Om det är fel av snickarna att göra som de gör (inte nödvändigt!) så kan säkert er KA tala dem till rätta!

• Flaxa1

Och dokumentera ALLT så klart. Filma och tala in på filmen vad det är för datum, vad klockan är, hur kallt det är, hur länge det har regnat osv. osv.

• Flaxa1

Jag har förresten också hört att ett lösvirkesbygge tål rätt mycket i början. Ev. kan man säkert sätta in avfuktare efteråt? Kräv fuktmätningar så fukten inte byggs in i huset.

Svar på tråden Vårt nybbyge blev ett mardröm!!!