• Anonym

    sola solarium!.... hur sjuton gör man?

    Detta är något pinsamt, men jag har aldrig solat solarium, men funderar på att göra det, men vet ju inte alls hur det går till

    Duschar man före efter, eller går man bara dit klär av sej och solar??
    Ska man smörja in sej i tex solkräm före?

    måste man ha sådana där svarta pluppar för ögonen, vart får man tag på det??..


    Är det någon som kan se när man solar, eller kan man ligga där helt näck i säkerhet?

  • Svar på tråden sola solarium!.... hur sjuton gör man?
  • Powerwoman

    Ingen ser dig, du är i ett eget rum och du låser om dig:)

    Solkräm behövs ej, skydd för ögonen kan man ofta köpa där.
    Duscha skulle jag inte göra där, gå dit du och hoppa in och lägg dig i ett solarium bara, det brukar finnas tydliga anvisningar på stället.

    Vänta en liten stund med att duscha efteråt, så behåller du färgen bättre.
    Och tänk på att inte sola för länge första gången, 10 min räcker och sen kan du öka.

  • Anonym

    Fräshast är väl om man iallafall duschat hemma samma dag, lite olika på olika solarium om de har dusch där, annars brukar jag duscha när jag kommer hem. Jag brukar ha solkräm i ansiktet då jag tycker det känns bäst. Ja! Pluppar för ögonen ska du ha, de brukar kunna köpas på solariet typ 15 kr.
    Förhoppningsvis kan ingen se dig när du solar! Jag solar i trosor.
    Lycka till med solningen o se till att du inte bränner dig.

  • Anonym

    Du kan om du vill peela eller skrubba kroppen innan du solar. och där jag brukar sola finns det att låna sånna grejer man har för ögonen, vet inte om det är så på alla ställen. men jag brukar skippa dem eftersom att ljuset från solariumet varken är stark eller jobbig för ögonen.
    sen brukar jag lyssna på musik under tiden jag solar.

  • Anonym

    Ah tack så hemsk mycket.. känns lite tryggare nu

    Hur många solningar krävs för att märka resultat? jag har oftast väldigt lätt att bli solbrun, ej bränd utan brun, men inte orken att ligga i riktig sol..

  • Fluffguf

    Om de inte har ögonskydd kan du använda enkronor, jag fick det tipset på ett solarium.

  • Anonym

    Jag märker skillnad efter en solning, men brukar sola 2 ggr ganska tätt inpå om jag vill va fint brun till ngt tillfälle. Men som sagt ta det lugnt i börjar.
    Alla gör såklart som de vill men jag rekomenderar ögonsolskydd.

  • Anonym

    en till fråga.. vad menas med "Engångsförpackning med färgförstärkare eller skimmer" ?

  • Valkyriia

    Jag har heller aldrig solat solarium o har i stort sett haft samma frågor som dig. Ska faktiskt se om jag inte kan få en tid i veckan då jag känner att jag måste göra nått åt det nu.. Är blek som ett lik och får sällan färg :(

Svar på tråden sola solarium!.... hur sjuton gör man?