Kokbar diskborste?
Var kan man få tag på kokbara diskborstar? Är vanliga från mataffärer kokbara, står ju inget på dom!
Var kan man få tag på kokbara diskborstar? Är vanliga från mataffärer kokbara, står ju inget på dom!
Granngården har jag för mig att man kan köpa bra sådana hos för omkring 50-lappen.
Rekommenderar också Granngårdens. Deras diskborstar är suveräna och håller hur länge som helst.
Jag antar att de vanliga också är kokbara, testa en gång Jag kör de vanliga i diskmaskinen och de blir hur fina som helst. Jag vet inte hur varmt det blir där men jag hade testat att koka om jag var du...
Hm ok, får kolla vart det ligger en Granngården, är tveksam om vi har någon i närheten. Ingen annan som vet om de finns någon annanstans?
Brukar också köra dem i diskmaskinen, men det är "bara" 60grader i det programmet jag kör, tänker mig att alla bakterier inte dör då. Såg på Rent hus på Tv4 och då sa de att man bör koka den en gång i veckan.
okej, ja det kanske man skulle börja med då, men jag tror stenhårt på att man koka en vanlig också, det ska jag testa..
Jag hade testat med en vanlig, man behöver ju inte doppa ner hela skaftet i grytan.
Jag kokade min vanliga diskborste (bara huvudet).
Jag kör min diskborste i diskmaskinen flera ggr varjje vecka.
www.granngarden.se/aciro/websidor/visasida.asp
Lnk till granngården
Jag provade att koka min vanliga billiga från Ikea, och det gick jättebra. Kollade på Granngårdens hemsida, och vi har ingen butik i närheten, och jag sitter ju inte och åker hur långt som helst för en diskborste. Kommer fortsätta koka "just in case", men fortsätter nog också köra den i diskmaskinen emellanåt.