• MissBeccis

Kokbar diskborste?

Var kan man få tag på kokbara diskborstar? Är vanliga från mataffärer kokbara, står ju inget på dom!

Alicia 060623 ~ Tobias 070922 ~ www.rebeccas.se
  • Svar på tråden Kokbar diskborste?
  • Runguska

Granngården har jag för mig att man kan köpa bra sådana hos för omkring 50-lappen.

• abnocto

Rekommenderar också Granngårdens. Deras diskborstar är suveräna och håller hur länge som helst.

• EmA

Jag antar att de vanliga också är kokbara, testa en gång Jag kör de vanliga i diskmaskinen och de blir hur fina som helst. Jag vet inte hur varmt det blir där men jag hade testat att koka om jag var du...

Mamma till Tindra 070112
  • MissBeccis

Hm ok, får kolla vart det ligger en Granngården, är tveksam om vi har någon i närheten. Ingen annan som vet om de finns någon annanstans?

Brukar också köra dem i diskmaskinen, men det är "bara" 60grader i det programmet jag kör, tänker mig att alla bakterier inte dör då. Såg på Rent hus på Tv4 och då sa de att man bör koka den en gång i veckan.

• EmA

okej, ja det kanske man skulle börja med då, men jag tror stenhårt på att man koka en vanlig också, det ska jag testa..

Mamma till Tindra 070112
  • CarlHerman

Jag hade testat med en vanlig, man behöver ju inte doppa ner hela skaftet i grytan.

• MissBeccis

Jag provade att koka min vanliga billiga från Ikea, och det gick jättebra.  Kollade på Granngårdens hemsida, och vi har ingen butik i närheten, och jag sitter ju inte och åker hur långt som helst för en diskborste. Kommer fortsätta koka "just in case", men fortsätter nog också köra den i diskmaskinen emellanåt.

Svar på tråden Kokbar diskborste?