Ont i benen jämt
Min dotter har nästan jämt ont i benen... Är väl säkert växtvärk men har ont så ofta...
hur är era 4 åringar? Klagar dom mycket på ont i benen?
Min dotter har nästan jämt ont i benen... Är väl säkert växtvärk men har ont så ofta...
hur är era 4 åringar? Klagar dom mycket på ont i benen?
kolla så det inte är barnreumatism!!!! precis så var det för min kusin...
min vänns doter har haft mycket problem med växt värk i bena! hon har fåt ge alvedon till kvällen och i bland har det räckt med en värme kudde på det onda benet! nu är hon 9 år och har det så fortfarande men lite mer sellan!
ja i och för sig så är hennes farmor reumatiker men nja.. vete sjutton.. honär ju inte uppsvullen eller varm eller så.. så himla svårt att veta...
Hon har även blödit näsblod en lite grann på sista tiden.. inget märkvärdigt..hon har ju varit förkyld mycket så det kan vara att hon snytit sig mycket..
jobbigt bara när dom har ont..
min son (snart 5år) har ofta ont i benen, har haft så av och till ganska länge nu! tror det är växtvärk,ger honom alvedon när det är som värst!
är det inte så att växtvärk mest kommer då man ligger/sitter stilla? så har jag upplevt det med min son iaf. han vaknar ibland när han sover av att han har ont eller när han suttit stilla och kolla på film eller nåt ett tag. sålänge han rör på sig så har han inte ont.
Min dotter (snart 4 år)har oxå haft mkt ont i benen på kvällar och nätter ett bra tag faktiskt... Men vi har alltid pyjamas på och lösa strumpor, för hon sparkar gärna av sig täcket. Det verkar hjälpa med det, blir ju lite värme. Men ibland får man ta till alvedon. Det är väl nån slags växtvärk, min dotter har iaf tagit ett skutt i längden oxå.
Hon har även haft en del näsblod oxå, precis som du skrev. Men tror de utforskar näsan en hel del när man inte ser
//Therese
Vår 5-åring klagade under en period (någon månads tid) och vi tänkte också att det var växtvärk MEN boven var faktiskt för stora vinterstövlar (typ allväders) som hon hasat runt med och fått spänna ben och fötter för att inte tappa. (miss av oss att inte mäta stöveln utan bara gå på angiven storlek) nu används smidiga kängor istället och värken är borta.
ja tänk att det kan vara nåt å enkelt som för stora skor...
Det kan bero på så mycket när dom har ont i benen.. får väl ta upp det med bvc, måste ändå ringa dit idag och få en ny tid för lillkillen, missade tiden förra veckan..
min son, 5 år, har jätte mycket växtvärk periodvis. Han vaknar mitt i natten av det. Nu ver det ett tag sen men när han får sina växtryck är det jättejobbigt...
min dotter har inget speciellt på natten utan hon kan klaga på olika tider på dygnet...
Har nu suttit i telefonkö till bvc i 30 minuter nu.. och måste strax klä på barnen och gå till dagis.. och nio slutar telefontiden..
suck!!!
Vår 3-åring har haft så sen i somras men det går lite i perioder, nu har det varit bra i flera veckor men ibland kan han vakna på natten av att det gör ont i ett av benen och han är duktig på att tala om ifall det är det högra eller vänstra så då masserar jag lite och han får lite "bubbligt vatten" sen går det över efter ett tag men det är drygt.
fick tag på bvc, och fick ny tid till lillgrabben, och tog upp detta att hon har mycket ont i benen. Hon sa att det kan bero på mycket , tex växtvärk, eller vill ha uppmärksamhet, men hon tyckte inte vi skulle släppa detta utan hålla koll.
och så tyckte hon att jag skulle fråga på dagis om hon har klagat över benen där nånting.
Och när hon sa att vi inte skulle släppa det så blev jag ju såklart orolig..
Säkert inget farligt men ja ni förstår säkert vad jag menar.
Båda mina barn ( tre och snart fem år) har ofta ont i benen. Speciellt kvällstid eller nattetid. De kan vakna och gråta pga detta. Ger alvedon och masserar benen vilket oftast hjälper. Minns själv att jag hade mycket ont i benen när jag var liten, speciellt när jag var väldigt trött. Har märkt det på mina barn också och brukar ge alvedon i förebyggande syfte om jag vet att de blivit uppe för länge någon kväll och riskerar att vakna av onda ben.