darrig och tryck över bröstet
Ska snart ta prover för att kolla upp detta...bla kolla upp ämnesomsättningen, kolesterol..
Någon som vet vad det kan vara? Trycket över bröstet har jag flera ggr om dagen en tid tillbaka...
Ska snart ta prover för att kolla upp detta...bla kolla upp ämnesomsättningen, kolesterol..
Någon som vet vad det kan vara? Trycket över bröstet har jag flera ggr om dagen en tid tillbaka...
kan det inte vara panikångest ?
Kommer inte det som en slags attack? Jag har tryck över bröstet ett par ggr om dagen och blir alldeles matt efteråt..ochså har jag upptäckt att jag ju darrar...det första man tänker är ju ngt med ångest att göra..men kan det inte vara ngt annat tro? Typ ngt att göra med sköldkörteln..
kan det vara stress? min man hade liknande symtom och efter ekg och lite prat så tyckte läkaren att allt tyder på detta. darrningarna du skriver om, är de som hjärtklappning?
nej men panikångest kan (iaf i mitt fall ) smygandes ibland helt utan "förvarning". du äter inga mediciner ? tänkte på biverkningar..jag brukar själv ha det så med skakningarna, men har hela tiden trott det berott på låga blodtrycket / mediciner eller ångest.
men tycker helt klart du ska kolla upp det. Obehagligt.
kan ej hålla handen riktigt stilla utan darrar..vad menar du som hjärtklappning?..jag känner mig ej så stressad så det tror jag inte att det beror på..däremot har jag lätt för att grubbla o bli orolig..
Anonym (!) skrev 2008-03-22 08:15:25 följande:
låter absolut som stress symptom. Bra att du kollar upp det!
med hjärtklappning menar jag att det känns som om hjärtat rusar lite för fort, men det känns inte så?
grubbleri och oro kan ju även det bli till en sorts stress så att detta ska vara ett stresssymtom ser jag inte som omöjligt.
är det det så kan du bli erbjuden att få lära dig stresshantering, det har de iallafall här där vi bor
Har fått svar på prover jag tagit och allt var bra..så nu tänker jag..hur går man vidare med detta? Ska jag behöva leva med det? Börjar tro att det säkert är ångestsymptom...trycket har varit borta ngn vecka men nu har jag haft det i flera timmar, jag blir jättematt och initiativlös och nere...finns det mediciner mot detta?
När jag gick från jobbet en dag så fick jag världens hjärtklappning så jag fick huka mig ner mot väggen..såg på bröstet och det såg ut som om det skulle hoppa ur...