• Mrs Andie

Planer för en 60-års fest...

Jag ska planera min pappas 60 års fest och nu känns det som att jag har kört fast. Jag har sagt datum (så att folk kan ta semester) sen har jag planerat buffé maten. Men jag undrar vad ska man mer göra. Vore det inte roligt med någon sorts aktivitet. Funderade på en tipsrunda men det skulle ju vara roligt med något mer.

Dans är uteslutet eftersom det inte finns plats för detta.
    Så jag funderar helt enkelt om man kan få lite tips på vilken sorts aktivitet man kan ha för att hålla igång kalaset.

• Svar på tråden Planer för en 60-års fest...
  • La Lola

Nån form av 5-kamp?

//Gordon Ramsay är min idol
  • Mrs Andie

La Lola: jo den tanken har slagit mig med, men jag kom inte på några grenar. Har du några förslag?

• Pluggisen

Planera för en fin sittning med toastmaster. Kanske några kan tänka sig att hålla tal?

• Maria40

Tipsrunda som handlar om din pappa, tycker jag är en bra idé.

Min dotter var lekledare på en fest hos oss och hon gjorde ett gigantiskt FIAspel på gräsmattan (kommer inte ihåg vad hon ritade upp den med, snören kanske), sedan delade hon upp deltagarna i 2 lag som skulle spela fia-spelet, efter varje tärningskast (hon hade tillverkat en stor tärning) så skulle laget svara på en fråga för att få ta sina steg. Jag tror hon knyckte frågorna från TP.

Själv har jag tänkt på nästa fest (i juni) ha ett mordmysterie, det blir samtidigt ett "tema" för maten, dekorationerna och för de som vill kläderna. Mordmysterier går att beställa på nätet och då kan man välja om alla ska delta eller bara några.

• La Lola
    Andie skrev 2008-03-22 08:42:01 följande:
    La Lola: jo den tanken har slagit mig med, men jag kom inte på några grenar. Har du några förslag?
    Kan ni hålla till utomhus?
  • Maria40

En annan fest hos oss, som min dotter fixade aktiviteten på hade hon arrangerat "Så ska det låta", det var jättepopulärt.

• Mrs Andie

Fiaspelet var ju en jätterolig idée måste jag ju säga!
    Jag ska ta mig en funderare på vilken typ av brädspel min pappa tycker om så kanske jag kan komma på något.

Maria40 skrev 2008-03-22 08:43:43 följande:
    Tipsrunda som handlar om din pappa, tycker jag är en bra idé. Min dotter var lekledare på en fest hos oss och hon gjorde ett gigantiskt FIAspel på gräsmattan (kommer inte ihåg vad hon ritade upp den med, snören kanske), sedan delade hon upp deltagarna i 2 lag som skulle spela fia-spelet, efter varje tärningskast (hon hade tillverkat en stor tärning) så skulle laget svara på en fråga för att få ta sina steg. Jag tror hon knyckte frågorna från TP.Själv har jag tänkt på nästa fest (i juni) ha ett mordmysterie, det blir samtidigt ett "tema" för maten, dekorationerna och för de som vill kläderna. Mordmysterier går att beställa på nätet och då kan man välja om alla ska delta eller bara några.
  • Mrs Andie

La Lola skrev 2008-03-22 08:44:45 följande:

Kan ni hålla till utomhus?
    [/citat]

Vi ska hålla till utomhus om vädret tillåter det. Annars blir det i en byggdegård. Men den är inte så stor faktiskt.
    Pluggisen skrev 2008-03-22 08:42:01 följande:
    [citat]
    Planera för en fin sittning med toastmaster. Kanske några kan tänka sig att hålla tal?
    [/citat]

Vår familj är inte en "talande" familj faktiskt. Detta vet jag för jag och min man gifte oss förra året....
    Maria40 skrev 2008-03-22 08:44:57 följande:
    [citat]
    En annan fest hos oss, som min dotter fixade aktiviteten på hade hon arrangerat "Så ska det låta", det var jättepopulärt.
    Åh det var ju en rolig idée det med. Din dotter verkar vara en riktig festfixare
    Jag kan ju säga att min pappa gillar bilar väldigt mycket, sen gillar han country musik och irlänskmusik.
  • Mrs Andie

La Lola & Pluggisen jag hoppas att ni ser vart jag svarat i föregående inlägg... det blev lite skumt

• La Lola

Ah!
    Va bra att ni kan vara utomhus.

Några förslag på grenar till 5-kamp:
    Hästskokastning (släng de runt en pinne, 5 poäng per träff tex)
    Stövelkastning (poäng per meter tex)
    Pilkastning

• Mrs Andie

Låter som riktigt bra grenar. Jag funderade lite på typ minigolf och spotta geleråtta.

La Lola skrev 2008-03-22 08:55:04 följande:

Ah! Va bra att ni kan vara utomhus. Några förslag på grenar till 5-kamp: Hästskokastning (släng de runt en pinne, 5 poäng per träff tex)Stövelkastning (poäng per meter tex)Pilkastning
  • Hella J

Hej!

Vi har haft en jätteskojig lek på våra födelsedagsfester vilket innebär.....när alla folk kommer får de gå en tipsrunda, frågorna skall handla om personer som är närvarande på festen...jag tar ett exempel (hoppas inte detta är stötande, det har ett gott syfte/innebörd): Vem suger bäst?

1) ? (här skriver du namnpå de som är närvarande på festen)
                            X) ?
                            2) ?
    Så har du ex 8-10 sånna olika frågor, efter tipsrundan och ev maten så skall du presentera svaren....MEN svaren finns inte utan då får de tre som står på div frågor gå fram och bevisa vem som är bäst på de olika frågorna, i detta fall:Vem suger bäst, då har du en varsin öl/läsk framför dem å den som dricker upp först vinner.....denna lek är hur skoj som helst för INGEN vet svaren före, utan frågorna blir lekar. Och alla har skoj både i tipsrundan och när lekarna skall framföras. Om du är intresserad av detta så kan jag skriva fler frågor som vi haft på våra födelsedagsfester.

MvH Hella

• Hella J

Måste lägga in att när de ska dricka öl/läsk så ska de drickas med SUGrör...detta är grejen för frågan liksom, glömde säga det

Mvh Hella.

• Mrs Andie

Det var en skit kul lek måste jag ju säga men jag tror att den skulle passa bättre på en 30 års fest och inte den 60 års fest som jag frågar om. Kommer dock att spara idéen för framtida bruk. Har ju en make som fyller 25 i år.... hi hi hi....

Hella J skrev 2008-03-23 22:44:01 följande:

Hej!Vi har haft en jätteskojig lek på våra födelsedagsfester vilket innebär.....när alla folk kommer får de gå en tipsrunda, frågorna skall handla om personer som är närvarande på festen...jag tar ett exempel (hoppas inte detta är stötande, det har ett gott syfte/innebörd): Vem suger bäst?                         1) ? (här skriver du namnpå de som är närvarande på festen)                        X) ?                        2) ?Så har du ex 8-10 sånna olika frågor, efter tipsrundan och ev maten så skall du presentera svaren....MEN svaren finns inte utan då får de tre som står på div frågor gå fram och bevisa vem som är bäst på de olika frågorna, i detta fall:Vem suger bäst, då har du en varsin öl/läsk framför dem å den som dricker upp först vinner.....denna lek är hur skoj som helst för INGEN vet svaren före, utan frågorna blir lekar. Och alla har skoj både i tipsrundan och när lekarna skall framföras. Om du är intresserad av detta så kan jag skriva fler frågor som vi haft på våra födelsedagsfester.MvH Hella
  • Mrs Andie

Nu sitter jag här igen och funderar på någon form av aktivitet. Jag har pratat med min ena syster och eftersom vår pappa är lite mer för tankelekar osv så vore det roligt med någon sådan. Någon som har några idéer på stilla sittande lekar?
    Någon som kanske vill hjälpa mig att utforma en form av Bingo?

• Mrs Andie

Nu börjar det bli lite brådis på denna planering och det står helt stilla i huvudet på mig!
    Någon som har några bra förslag för en 60-års fest??

Gästerna är bjudna.
    Middagen är bestämd men inte underhållningen....

HJÄLP!!

• Countdown
    Hella J skrev 2008-03-23 22:44:01 följande:

Hej!

Vi har haft en jätteskojig lek på våra födelsedagsfester vilket innebär.....när alla folk kommer får de gå en tipsrunda, frågorna skall handla om personer som är närvarande på festen...jag tar ett exempel (hoppas inte detta är stötande, det har ett gott syfte/innebörd): Vem suger bäst?

1) ? (här skriver du namnpå de som är närvarande på festen)
                            X) ?
                            2) ?
    Så har du ex 8-10 sånna olika frågor, efter tipsrundan och ev maten så skall du presentera svaren....MEN svaren finns inte utan då får de tre som står på div frågor gå fram och bevisa vem som är bäst på de olika frågorna, i detta fall:Vem suger bäst, då har du en varsin öl/läsk framför dem å den som dricker upp först vinner.....denna lek är hur skoj som helst för INGEN vet svaren före, utan frågorna blir lekar. Och alla har skoj både i tipsrundan och när lekarna skall framföras. Om du är intresserad av detta så kan jag skriva fler frågor som vi haft på våra födelsedagsfester.

MvH Hella

Vilken rolig lek-idé Hella J! Jag är väldigt intresserad utav de frågorna ni hade på er fest om du vill dela med dig av resten? 😃🥳
Svar på tråden Planer för en 60-års fest...