• Svärdlilja

Nyfödd i förkyld familj!

Usch, hur gör ni andra som precis fått hem er nyfödda från BB och familjemedlemmarna är sjuka.
    Min sambo har känt sig krasslig sedan i onsdags och jag bara väntar på att dottern på ett och ett halvt också skall bli sjuk.
    Jag och nya bebisen är fortfarande friska, men hur gör man för att det skall förbli så? Man kan ju inte isolera sig helt från varandra och tråkigt är det ju med då man tänkt sig att ha en mysig tid tillsammans. Som det är nu vågarjag knappt ta ut bebisen i resten av lägenheten...

• Svar på tråden Nyfödd i förkyld familj!
  • Snorkis

Ammar du så får bebisen ett hyfsat bra skydd från sjukdomar...!

• ElLindus

Det är ganska smart upplagt med amningen, barnet får jättebra skydd därifrån i ca 4 v. Men du behöver ju inte låta de förkylda pussa på bebisen.

• Buttelina

Dom kan klara sig förvånads värt bra! Min dotter och jag hade vinterkräk sjukan när min son inte var så gammal men han klarade sig! Min dotter har haft feber i många omgångar, men han har varit frisk.

• Svärdlilja

Jo, men om de skall klara sig så måste ju jag ha haft förkylningen först och dte har jag ju inte.
    Men ni har alltså bebsien med ute ibland de andra och sådär trots att de är sjuka?

• Buttelina
    Svärdlilja skrev 2008-03-22 12:45:36 följande:
    Jo, men om de skall klara sig så måste ju jag ha haft förkylningen först och dte har jag ju inte.Men ni har alltså bebsien med ute ibland de andra och sådär trots att de är sjuka?
    jadå det har jag . Jag tror på att de som utsätts för smitta härdas!. Jag hade med min son på dagis när jag inskolade min dotter. där snörvlades det och hostades. Min son har varit jättefrisk om man jämför med många andra barn

Dessutom tycker jag att du ska våga ta ut bebisen i resten av lägenheten. Dottern behöver ju inte vara uppe i ansiktet och andas på din bebis och samma gäller din sambo.
  • Svärdlilja

Ringde sjukhuset och frågade, de sa att man inte skulle sova i samma rum och inte heller vistas i trånga utrymmen till exempel åka bil tillsammans och sådär!
    ÅÅÅH vad jag önskar att han är frisk i morgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Torparn

Jag och sonen fick en rejäl vända typ influensaaktigt när han var 3 veckor.

Vi var in till sjukhuset där han fick vara för observation en natt.

Väl hemma så var det nog mest synd om storasyster som knappt fick lunch dom dagarna jag låg och sov i feber med bebisen.

Tur att hon var en förståndig flicka som aldrig ställde till grejer. Jag låg i ett töcken och hörde henne leka på sitt rum och klagade aldrig.

När väl febern gick ner åkte jag och hämtade mitt gamla dockskåp hos pappa som hon fick för jag tyckte hon varit så duktig under dom här dagarna vi varit sjuka. Gissa om hon blev överlycklig

• Trolovade

jag pratde med bvc häromdagen, vi har fått en underbar sköterska. Jag frågade just om smittorisken vid förkyldningar, har en två veckors hemma och både jag och min man har varit jätte förkylda, men hon sa att så länge det är inom familjen så har man samma bakterier och smittar oftast inte bebisen.

• Tjohalia

Tack och lov brukar det bli lindrigt när dom är så små och blir förkylda, men nog slipper man gärna. Min son var endast 3 dagar gammal när han fick sin första förkylning, vi låg fortfarande kvar på bb då och både jag och pappan var småförkylda sen några dagar tillbaka. När han var 3 månader var han inne på sin 4:e förkylning, trots helamning. Allt som har behövts vid dessa förkylningar har varit näsdroppar och nässug.

• FruSundahl

Vi var friska och krya tills dottern var 3 dagar gammal. Då fick soen maginfluensan, värsta hostan och snuvan och febern. Mannen blev sjuk med feber och snuva. Och sist men inte minst, jag och dottern blev förkylda.

Roliga första veckor hemma tillsammans. Alla snörvlar och har sig.

Men till dottern har det inte behövts varken näsdroppar eller annat. Nyst ut det och inte varit täppt

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
Svar på tråden Nyfödd i förkyld familj!