*Hej! Ni som använder body shops body butter.
Hej!
Ni som använder body shops body butter...
ngn skillnad på shea butter (även den förr very dry skin) och cocoa butter???
Ngn som vet?
Vilken anv ni?
MVH/ Gabriella
Hej!
Ni som använder body shops body butter...
ngn skillnad på shea butter (även den förr very dry skin) och cocoa butter???
Ngn som vet?
Vilken anv ni?
MVH/ Gabriella
Jag använder cocoa butter. Blev rekommenderad den av föreståndaren på Body Shop. Hennes dotter hade använt cocoa butter när hon var gravid.
Det har fungerat för mig. Är i V33 och inga bristningar ännu.
Om syftet med användingen är att förebygga bristningar så är det endast cocoa butter som påstås ha den förmåga enl. personalen på Body Shop. Kakaobönan har förmågan att göra huden elastisk, alla andra body butter luktar gott men man har inte samma verkan. Det är svaret jag fick på Body Shop så jag har bara använt cocoa butter under hela graviditeten, inga bristningar i v.36.
Använde cocoa butter under hela graviditeten, använde åtskilliga burkar och fick inte en enda liten bristning. Om det nu berodde på krämen vet jag inte men det kändes bra!
Använde cocoa butter under hela förra graviditeten, men fick bristningar överallt! Men slapp torr, kliande hud i alla fall!
Använde ingen hudkräm alls under min förra graviditet och fick inte en enda bristning på magen. Däremot hade jag bristningar på brösten sen tidigare pga att jag har gått upp och ner i vikt. Vad jag har hört är att man inte kan motverka bristningarna utifrån med magiska salvor och krämer. Bristningarna är hormonella, inte fysiska/mekaniska. Dvs man får bristningar för att man har anlag för att få det, inte för att huden blir så utsprängd så den "spricker" och skulle kunna räddas medelst en burk från Body Shop!
Jag använder också cocoa butter, men fy vad den luktar. Det är nästan så jag kräks varje gång jag smörjer magen. Någon mer?? "fniss"
Lukten?! Det går ju inte att smörja huden för att inte få bristningar....
jag tror inte heller på sådant där jag har vid mina 2 andra grav inte fått bristningar på magen men på brösten! och smörjde inte in magen då
men jag använder butter fast oliv från body shop för att jag är sååå torr...
64ulla-tyckte med att den luktade riktigt illa. Men efter ett tag gick det bättre. Nu har jag köpt mango istället. Också för mycket torr hud. Luktar mycket godare
Tror inte heller att det spelar någon roll om man smörjer sig eller inte för det är ju hormonellt. Men det är bra för kroppen. Och magen Kliar ju när man blir torr ju.
När jag är riktigt torr smörjer jag in huden med Barnängen Barnolja. Använder även den på magen och den lukter inte något. Har hört att det går lika bra med detta.
Jag använder BodyShops cocoa stick... har nu i v 37 inte fått en bristning - men om det beror på att jag använder det skall vara osagt...Men magen känns mjuk och så - sen har man som en liten ritual dagligen m magen ... (sambon brukar få smörja..)
Kommer de så kommer de.... många får ju över en natt så...
Jag läste på en hudterapeuts hemsida om bristningar och de skrev att man inte kunde förhindra uppkomsten genom att använda krämer eftersom bristningar uppstår i undre lager av huden.
Jag har även kikat runt lite på laserkliniker och de erkänner också att efterbehandlingen är svår, om man laserbehandlar kan man få allt mellan 60% - 0 % förbättring.
Så får man bristningar så får man väl glatt vänja sig vid dem
Själv använder jag olivolja..hört att det ska vara bra..har själv heller inge bristningar.Magen blir så där fin å blank..*fniss* Men framförallt så blir huden på magen otroligt mjuk
Jag köpte också cocoa butter, men jag kan inte använda den för jag tycker den lukar så illa. Jag vill inte lukta choklad om magen. Nu använder jag Apotekets olja istället.. mycket mjuk och kladdar inte.