• mymamasaid

Tråden för Brio-ägare

Nu startar jag en tråd för Brioägare! Vi har en Brio Nova o en Brio Flex o vi är jättenöjda med båda!
    Välkomna att pladdra alla ni med nya o gamla Briovagnar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 15:12
    Liten Brioskola;

Duo: Den har en separat liggdel och en separat sittdel som man byter ut på chassit.

Kombi: Är en sittvagn av lite större modell med en hårdlift som man kan ta ur när barnet ska börja sitta. Hårdliften följer med vid köpet.

Nova: En sittvagn (upplever den lite nättare och lägre än Kombin) som man kan köpa till en hård- eller mjuklift till.

Happy: Den nya Novan som är som en Duo, kan man säga. Det är en sittvagn som man kan köpa till en separat liggdel till, eller hård-/mjuklift. Är inte så insatt i Happyn så nån får rätta mig om jag har fel

Sing: Är inte så insatt, men det är en vagn med svängbara framhjul. Finns som sittvagn eller liggvagn.

Joy: Är den nyaste modellen. Sitt-/liggvagn med svängbara framhjul.

Race: En sittvagn med sovläge, framåtvänd. Mer som en sulky, skulle jag kalla den. Höj och sänkbart handtag, suflett ingår.

Sitty: En sulky med viloläge, framåtvänd. Brios minsta vagn. Handtaget är inte ställbart, suflett finns att köpa till.

• Svar på tråden Tråden för Brio-ägare
  • flipperkulan

Hej hej!
    Har inte hunnit använda vår Brio Nova ännu men det verkar vara en vagn man inte kan bli annat än nöjd med.

(¯`°?.¸ ღ♥ BF 2008-05-03 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mymamasaid

Jaa, den är lätt att köra, har bra gung i sig o är inte tung. Men du har inte så lång väntan kvar, snart rattar du oxå runt med din Nova!

• mymamasaid

Sittyn verkar nätt o bra men sonen är så liten än (8 mån) så jag ville ha fullt/nästan fullt liggläge. Kanske blir det nästa vagn vi skaffar!

• mymamasaid

Sing ser så lättkörd ut. Är den det? Vår Nova är bökig inne i butiker men kanon när jag är ute o promenerar. Som tur är så springer jag inte så ofta i affärer så det går bra men bodde jag inne i stan skulle jag ha en Sing i stallet oxå...

• Tjollabolla
    mymamasaid skrev 2008-03-22 19:56:59 följande:
    Sing ser så lättkörd ut. Är den det? Vår Nova är bökig inne i butiker men kanon när jag är ute o promenerar. Som tur är så springer jag inte så ofta i affärer så det går bra men bodde jag inne i stan skulle jag ha en Sing i stallet oxå...
    Jag har aldrig kört ngt lättare! Hade en Emmaljunga citycross innan och den var såå klumpig jämfört med singen. I lööve my sing! Och grabben på 13 månader sitter som en kung i den. Älskar att han kommer så högt upp i den, tillskillnad från vissa vagnar där dom nästan sitter på marken (somtex bugaboo).
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • myilem

Vi har en Brio Kombi 04 som är superskön att köra och bästa komforten för barnet, dock är den svintung 24kg med allt på. Nu när Sonen blivit lite större köpte vi en Sing och den är raa motsatsen, jättelätt och smidig, även den är vi nöjda med.

• flipperkulan

Jag var helt inne på att jag ville ha en Emmaljunga Citycross men efter att ha jämfört den med Brio Novan tyckte jag att den sistnämde kändes mycket lättare och smidigare.

(¯`°?.¸ ღ♥ BF 2008-05-03 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Coca cola light

Hej hej! Här är ett stort Briofan. JAg har en Brio Nova 06 samt en Brio Race.

Det jag reagerar på är att alla brios nya modeller, sing och joy är så himla breda. Varför kan man undra.

Svar på tråden Tråden för Brio-ägare