Hemsk hosta, påverkar det barnet?
Vad ska man göra åt denna hosta?? Blev förkyld förr-förra onsdagen, har alltså vart förkyld i 10 dagar, sista 5 dagarna har jag dragits med hosta som bara blir värre och värre...
Inatt har jag sovit max en timme, varit upp 10-15 gånger, hostat rent, kissat, värmt vete-kudde, bara gått..
Detta frestar på kroppen, att inte få sova någon längre stund.. Har även haft låg feber sen 10 dagar tillbaka, men den är så låg att jag inte är så orolig men jag har ont i lederna och är väldigt trött/sliten.. Jag har väldigt låg temperatur i kroppen, brukar normalt ligga mellan 36.0-36.5 grader, minsta överstigning och jag är rättså dålig, har haft riktigt hög feber en gång i livet.. Nu ligger febern som högst idag på 37.4 grader..
Kan det påverka barnet?? Är i v.20+4, hostar ju ändå tills kräkreflexen sätter in och jag får ont i magen..
Och jag hostar mycket, väldigt ofta, tar i så jag får stå med benen i kors annars kissar jag på mig eller så är jag nära på att spy..
Nån som vet? Försöker ringa sjukvårdsupplysningen men de är ju såååååå hårt belastade just nu...
Är det farligt för barnet? Hon verkar ju en aning stressad med tanke på hur hon har flygit omkring i magen, även hela natten och det har jag inte kännt förrut..
Tack för svar
Kram // Lisa!!