Torra armbågar och knän när jag ammar - bara jag?
Ammar mitt andra bran nu och fick en deja-vu upplevelse från mitt första barn, jag blir alldeles torr om knäna och armbågarna.
Någon annan som varit med om det?
Ammar mitt andra bran nu och fick en deja-vu upplevelse från mitt första barn, jag blir alldeles torr om knäna och armbågarna.
Någon annan som varit med om det?
Finns ngn forom av psoriasis man kan få. Minns inte om det är pga amning eller efter graviditet/förlossning, men det kanske är värt att kolla upp?
Det är iofs inte eksem - bara torrt, jag antog att det var för att man blir lite uttorkad av att amma.
Psoriasis tänkte jag också. Kan se ut som en vit torr yta, ev litet sprucket.
Jag har blivit supertorr hela jag, framför allt i ansiktet. Är i och för sig torr vanligtvis också, men det har blivit mycket värre. Man får väl se till att försöka bälga i sig mer vatten.
Oj finns det fler? Jag blev jättetorr på mina knän och armbågar när jag ammade min tjej för 3 år sen och är fortf så på knäna, inte kul alls på sommaren. Visste eg inte att det kunde höra ihop med amningen! Ammar nu min 6-månaders kille och är fortf så där torr o sprucken...nån som vet mer om det där om ev psoriasis/amning?
Jag är ochså en torris!
Jag har också blivit torr om armbågarna och framför allt om hälarna, som tom har gett hälsprickor. Mitt tips är att smörja med Apotekets olivolja, eller någon annan olivolja. Det hjälpte mig på 1 vecka. Sedan måste man ju fortsätta regelbundet att smörja.
Provade med babyolja först, men fick veta att det funkar som Lypsyl, dvs man blir till slut beroende och det hjälper inte, man blir bara torrare. Så var sparsam med babyoljan, även till de små :)
Hoppas olivolja kan hjälpa dig! och drick mycket vatten!
jag var också jättetorr på armbågar och knä och smalbenen, men smörjer med mandelolja så nu är det borta. Hade ingen aning om att det hade med amningen att göra!
Jag blev också torr på armbågarna framförallt! Kopplade det till att jag låg och ammade ofta, och liksom bytte sida óch då flyttade bebisen, så det typ blev som att huden blev tjockare av allt nötande. Men kanske det helt enkelt var amningen i sig!
jag håller med solarsister!
En till här som plötsligt blivit torr om armbågarna, men inte kopplat att det hängt ihop med amningen! Har smörjt med locobase och det har hjälpt.