• Queenjess

Är det bra min bebis som är LUGN i magen vid vecka 28?

Hej tjejer!

Jag är just nu 28+3 veckor gången och min lille pojke i magen är så lugn att jag titt som tätt blir orolig att det ska vara nått fel.
    Jag bär honom lågt. Har aldrig kännt en spark i revbenen eller nått liknande utan om det är mest en knuff i sidan eller nere i magen.
    Jag har kollat på nätet om fosterrörelser och fick vid min sista koll på sjukhuset en kick chart av läkaren för att kolla att jag kände av bebisen minst 10 ggr under dagen.
    Allt ser dock bra ut vid alla kontroller. Bra hjärtljud o s v.
    Jag var för 3 dagar sedan och gjorde ett 3D ultraljud och genom det så sov han också. Hade huvudet nere i mitt bäcken så det tog ett tag innan vi fick några bra bilder.

Är det NÅGON annan som inte heller känner mycket rörelser och är runt samma vecka som jag??? Eller som haft det så men ändå fått en helt frisk och kry bebis i slutändan??
    All positiv feedback är önskad!
    De flesta andra man läser om verkar ju kännt av bebisen redan i vecka 16 och har numera en ninja innuti så det är ju ingen tröst direkt när man själv har det tvärtom.

Jag känner visseligen min bebis varje dag men inte kan jag säga att han sparkas. Det är mer knuffar eller att han rör på sig.

Snälla, säg att jag inte är ensam men att han en superlugn bebis i magen.

Psst.. Förlorade min första son i vecka 22 så jag är kanske ovanligt nojig att nått ska gå fel denna gången också.

Kram!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-22 21:41
    Ska naturligtvis stå " Är det BARA min bebis som är LUGN i magen vid vecka 28?" i Rubriken.

• Svar på tråden Är det bra min bebis som är LUGN i magen vid vecka 28?
  • Fisk i en skål

Jag går in i vecka 28 imorgon och känner inte av bebisen så mycket,kanske 2-3 gånger per dag..och det är precis som du skriver bara knuffar.
    Jag känner också bara rörelser nere i magen..har aldrig känt uppe vid revbenen..

Jag miste min dotter i vecka 23 för ett år sedan och är också supernojjig över minsta lilla..

Min Bm säger att det börjar bli trångt i magen så de rör sig mindre vid den här tiden..
    och att de också sover mycket...

Så försök att inte oroa dig!!

kram

• Queenjess

Tack för ditt inlägg!
    Känns skönt att höra att man inte är den enda men en lugn bebis.

Så du har också mist ett barn i ungefär samma vecka som mig.
    Sånt sätter sina spår för alltid.

Om jag ska vara helt ärlig så är det inte alls kul att vara gravid.
    Jag är mest orolig hela tiden. Hoppas tiden går snabbt så att man får föda ett friskt barn.

Kram!

• Fisk i en skål

Ja usch..Det är det hemskaste jag varit med om.

Jag gillar inte heller att vara gravid,jag är jätteorolig för minsta lilla hela tiden!.
    Tycker tiden går så sakta:(.

Vilket datum har du bf?

kram

• cloudberry79

Min son föddes i precis 28+3, då hade vi aldrig känt sparkar på utsidan och han sov nästan hela tiden. Kände aldrig några sparkar i revbenen, bara tryck ned mot ljumskarna, han var helt enkelt en lugn bebis, och det har fortsatt! Han är en otroligt lugn och snäll liten kille, gråter i princip aldrig (när han blev vaccinerad och de tagit prover på honom, då gråter han en skvätt), så kanske det är något bra att de är lugna och snälla i magen

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Queenjess

Jag har bf den 11 Juni men vi får se när den lille vill titta ut.
    Vi förlorade vår förste son den 4 Juni förra året och när jag fick veta att jag var gravid igen var på hans beräknade födelsedag.
    Det var lite kusligt men samtidigt som ett tecken på att han död liksom inte varit för inget, om du förstå hur jag menar...
    Denna bebisen var först beräknad till den 4 Juni men blev ändrat till den 11 juni efter ultraljud.

Men jag vet att våra små änglar ser efter oss så att allt ska gå bra denna gången.

Kram!

• Queenjess

Oj, cloudberry79,

Föddes er lille pojke i 28+3? Mår han bra nu?
    Hoppas verkligen det.
    Ska kolla din profil lite.

Kram!

• cloudberry79

Det är i princip ingen idag som ser att han är prematur, förutom de som vet.. Han är helt frisk och mår utmärkt. Förlorade första barnet i magen i vecka 20, denna gång startade värkarna på dagen exakt ett år efter första sonen föddes och dog, men de lyckades hålla inne honom i ytterligare 18 dagar med hjälp av mediciner, vila och till slut sängläge.

• LJF

Alla mina tre barn har varit lugna i magen, aldrig fått några direkta sparkar utan mer knuffar och att de tryckte. De har även varit lugna bebisar sen.

• Queenjess

Har kollat på din sida och han är helt underbar!
    Jag hoppas verkligen att min andre lille pojke kan stanna så länge som han bör i magen innan han gör entré.

• cloudberry79
    Queenjess skrev 2008-03-22 22:26:00 följande:
    Har kollat på din sida och han är helt underbar!Jag hoppas verkligen att min andre lille pojke kan stanna så länge som han bör i magen innan han gör entré.
    Hoppas jag också Och, tumhållning för att lugn i magen betyder lugn utanför också
Svar på tråden Är det bra min bebis som är LUGN i magen vid vecka 28?