Är det bra min bebis som är LUGN i magen vid vecka 28?
Hej tjejer!
Jag är just nu 28+3 veckor gången och min lille pojke i magen är så lugn att jag titt som tätt blir orolig att det ska vara nått fel.
Jag bär honom lågt. Har aldrig kännt en spark i revbenen eller nått liknande utan om det är mest en knuff i sidan eller nere i magen.
Jag har kollat på nätet om fosterrörelser och fick vid min sista koll på sjukhuset en kick chart av läkaren för att kolla att jag kände av bebisen minst 10 ggr under dagen.
Allt ser dock bra ut vid alla kontroller. Bra hjärtljud o s v.
Jag var för 3 dagar sedan och gjorde ett 3D ultraljud och genom det så sov han också. Hade huvudet nere i mitt bäcken så det tog ett tag innan vi fick några bra bilder.
Är det NÅGON annan som inte heller känner mycket rörelser och är runt samma vecka som jag??? Eller som haft det så men ändå fått en helt frisk och kry bebis i slutändan??
All positiv feedback är önskad!
De flesta andra man läser om verkar ju kännt av bebisen redan i vecka 16 och har numera en ninja innuti så det är ju ingen tröst direkt när man själv har det tvärtom.
Jag känner visseligen min bebis varje dag men inte kan jag säga att han sparkas. Det är mer knuffar eller att han rör på sig.
Snälla, säg att jag inte är ensam men att han en superlugn bebis i magen.
Psst.. Förlorade min första son i vecka 22 så jag är kanske ovanligt nojig att nått ska gå fel denna gången också.
Kram!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-22 21:41
Ska naturligtvis stå " Är det BARA min bebis som är LUGN i magen vid vecka 28?" i Rubriken.