• Tovetrollet

Kan det vara nära till förlossningen om man känner sig ständigt nödig?????

De senaste två dagarna har jag känt mig bajsnödig mest hela tiden, men det kommer oftast inget... Har även blivit lite dålig i magen. Har även ett tryck nedåt som gör att det gör ordentligt ont att gå, mer än vanligt.. (har haft foglossning sen v22)

Mådde jättekonstigt igår, illamående, kallsvettig och helt slut helt enkelt, är det vanligt nära förlossingen?

Är i v40 och har BF idag, vill att han ska komma ut!!

• Svar på tråden Kan det vara nära till förlossningen om man känner sig ständigt nödig?????
  • elinmama

jag känne rinte igen nåt av symptomen innan jag skulle föda

däremot vet jag att min syster blev LÖS i magen innan det var dax för henne

• lia76

Kan vara förlossning som är på G.
    För mej startade med väldigt väldigt ont i nedre delen av magen ich sen kändes det precis som om jag ville bajsa.
    Men det kom ingenting och det gjorde bara ont.
    Köpte microlax men det hjälpte inte.
    Så jag tror det är på G.
    Jag hade den värken i 2 dagar dock innan jag fick stanna på förlossningen.
    Gjorde sammanlagt 4 vändor dit.
    Att det är tryck nedåt är för att barnet sjunker ner mer och trycker på allt

Lycka till!!

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • KickanAnnika

Jag har känt allmän sjukdomskänsla båda gångerna dagen innan. Lösbajsat båda gångerna.

• Sess82

Jag som varit riktigt hård i magen hela graviditeten har hela denna vecka varit jättelös. trycket neråt har ju definitivt ökat, men ingen bebis än. Är i v 36+0 idag.

BF april 2008
  • elinmama

hehe bara jag som tydligen inte kände av nåt alls innan det var på G!

Hoppas det går bra!! lycka till!

• Tovetrollet

Då kanske det är på G då Vore så skönt, har haft en ganska jobbig graviditet

lia76 skrev 2008-03-22 21:57:06 följande:
    Kan vara förlossning som är på G.För mej startade med väldigt väldigt ont i nedre delen av magen ich sen kändes det precis som om jag ville bajsa.Men det kom ingenting och det gjorde bara ont.Köpte microlax men det hjälpte inte.Så jag tror det är på G.Jag hade den värken i 2 dagar dock innan jag fick stanna på förlossningen.Gjorde sammanlagt 4 vändor dit.Att det är tryck nedåt är för att barnet sjunker ner mer och trycker på allt Lycka till!!
  • snappi81

Kände mig oxå lite "halv sjuk" dagarna innan förlossningen och magen va rent ut sagt katastrof.. Kände mig nödig jämt och dom gångerna det kom nåt så va det riktigt löst...

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Toksmurfan

Jag har fått diarré dygnet innan varje barn har kommit. Har också läst att det kan vara så, att det är hormoner som sätter igång tarmtömning innan förlossningen.
    Tittar man på djur så har de samma sak, man kan tex. se på en tik att det är dags att valpa pga att hon har avföring ofta.
    Lycka till med bebisen :) spännande !!!

• mom0608

haft så i över en v nu men ingen bebis. Fast får i och för sig springa oftare och oftare för var dag så kan ju hoppas. haft som dig med att det känns som man måste gå men kommer inget, bara trycker liksom. hoppas hoppas...

• Tovetrollet

Hoppas han kommer snart!! Jobbigt att gå över tiden... BF igår o längtar snart ihjäl mig

Svar på tråden Kan det vara nära till förlossningen om man känner sig ständigt nödig?????