• Rosen81

Feber en dag!

Min son på snart 3 år vaknade igår kväll med feber på 39,3. Han hade varit hur pigg som helst innan han gick och la sig. Gav honom en panodil och när han vakande imorse var febern borta. Skumt, så har det aldrig varit förrut. Skönt förstås men jag tror hela tiden att febern ska komma tillbaka. Någon som haft likadant?

• Svar på tråden Feber en dag!
  • Melon

Startade en liknande tråd i kväll ang vår kille på 6 månader. Han har hade feber igår kväll, 40 grader och feberfri och pigg idag. Detta är tredje gången på lika många veckor.
    Vet inte vad det beror på, har spekulerat i om det är tänder. Men det är det ju inte i ditt fal kanske Ska ringa BVC på tis.

Men jag har ingen aning, men man blir ju lite fundersam

• Dame72

Båda mina barn har haft så ganska många gånger under sin uppväxt (nu snart 7 och 5). Eller rättare sagt, dom får feber en dag sen är dom friska igen. Sällan mer förkylning än så. Kan hända ett par tre gånger om året kanske, mindre nu.
    Min teori är att det är nåt virus på g, men att kroppen bara behövde kort tid på sig att mota olle i grind. Febern kommer ju när kroppen jobbar på för att bekämpa viruset.
    dom är överlag "friska". Inte mkt förkylningar, magsjukor eller influensor alls genom åren. Ivarjefall mindre än "genomsnittsbarnet". 1 PC kur på totalt snart 7 år.

• Rosen81

Dame 72: Kanske stämmer, han är också överlag ganska frisk. Blir han sjuk är det sällan förkylningar och så, utan det har nästan alltid varit någon infektion då, fast då har han ju haft feber i flera dagar. Så det första jag tänkte på var ju att han fått någon infektion, därför blev jag så förvånad när febern försvann . Ja som sagt det är ju bra det. Han är pigg o glad idag med. Lillebror är tvärtom, snorig jämt stackarn. Han har inte varit snorfri många v sen han föddes, han är 10 mån snart. Så olika.

Svar på tråden Feber en dag!