• Baldos

Regnbyxor med hängslen

Kan man verkligen ha det i skolan. Dottern vill ha det nu när det är dags att köpa nya och hon går i trean. Är lite rädd för att det skall ses som barnslig.

• Svar på tråden Regnbyxor med hängslen
  • 68an

Klart man kan
    Sen kommer hon kanske upptäcka en dag ifall hon är rätt ensam om det att hon vill ha samma sak som alla andra om hon inte är tjejen som vill sticka ut men då får vi hoppas att det är dags för nya igen

• Baldos

De är ju bra och hon verkar inte bry sig om det. Hon tycker att de sitter på bra när det är hängslen. Var mer jag som tycker att det kanske passar bättre för mindre barn.

• 68an

Jag har sett barn på lågstadiet med hängselbyxor men med tiden ser man mer o mer midjebyxor och tillslut vind/regnställ i mer vanligt tyg men ska det lekas o plaskas och sitta på backen så är nog ett par galonbyxor med hängslen bra så länge hon vill det själv.

• Baldos

Ja här plaskas det rätt bra, särskilt med den vintern som vi har haft.

• Baldos

Någon mer denna sena timme och glad påsk.

• Baldos

Är visst dålig på att stava ser jag.

• Baldos

Någon mer med barn i den åldern som har tips.

• MariaX

Visst kan man det. Vinteroverall och hängselgalonisar är praktiskt för skolbarn. Tror att det här varierar en hel del i landet. I större städer kanske det är lite mindre vanligt, men jag bor i ett mindre samhälle och där är hängselbyxor i skolan inget konstigt alls.

• Baldos
    MariaX skrev 2008-03-24 17:42:47 följande:
    Visst kan man det. Vinteroverall och hängselgalonisar är praktiskt för skolbarn. Tror att det här varierar en hel del i landet. I större städer kanske det är lite mindre vanligt, men jag bor i ett mindre samhälle och där är hängselbyxor i skolan inget konstigt alls.
    Ja, kanske funkar bättre i småstäder om det nu har någon betydelse.
  • Miss Lau

På min sons skola har nästan alla barn på lågstadiet hängselmodell, praktiskt och bra tycker jag.

• MariaX

Valmar, visst är det smidigt. Brukar barnen på din sons skola använda overall?

• JoPoAnWi

Mina killar vägrade hängslen när de började f-klass(6årings). De vill bara ha midjebyxor. Termobyxor däremot går bra med hängslen. Konstiga pojkar

Mamma till 4 underbara pojkar
  • Miss Lau
    MariaX skrev 2008-03-25 21:30:53 följande:
    Valmar, visst är det smidigt. Brukar barnen på din sons skola använda overall?
    De flesta har inte overall utan täckbyxor och jacka, men kanske 20% har overall så det är några stycken iallafall.
  • Crosby87

Min son går på mellanstadiet och har regnbyxor med hängslen men det finns mindre och mindre storlekar i hans ålder

Svar på tråden Regnbyxor med hängslen