• ardonna

red bull på förlossningen?

Man ska ju inte dricka red bull under graviditeten, men kan man göra det under förlossningen, för att få extra energi? Någon som vet?

• Svar på tråden red bull på förlossningen?
  • fanny20

Vi hade med energidryck, dock ej red bull och BM sa att det inte var bra för det kan stressa bebisen i en redan stressad situation. Jag föredrog faktist vatten under min förlossning.

• louiselangberg blogg se

jag vet flera stycken som har gjort d.. sen om d e bra elelr itne .. elelr om d om d hjälper .. d har jag ingen aning om..

jag bara vet at tjag har varit sjuksugen på red bull genom hela graviditeten o d känns soma tt om jag ska dricka redbull får jag avstå kaffe den dan o d elite svårare...

• greeneyes

Nej, jag hade samma tanke, men det ska man absolut inte. Barnet blir ännu mer stressat av koffeinet + de andra ämnena såsom taurin. Men min sambo drack det under förlossningen, men jag var absolut inte ens sugen på det. Kroppen ser till att man orkar ändå, jag är förvånad vilka krafter man får! Dock kan man ju dricka vanlig energidricka, typ pripps ljusgula du vet.

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • ardonna

ok, då är det kanske bättre att packa ner vanlig läsk eller sån där pripps energidryck då.

• greeneyes
    ardonna skrev 2008-03-23 07:58:08 följande:
    ok, då är det kanske bättre att packa ner vanlig läsk eller sån där pripps energidryck då.
    Ja, det tycker jag! Dock har de ju saft etc där, och personligen kunde jag inte få i mig något annat än det. Se till att ha lite hemma till ett eventuellt långt öppningsskede, det var då jag drack upp allt..
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Förhoppningsfull

Jag köpte sådanna där energigeler som multisportare använder och de var verkligt bra under min första maratonförlossning. Då använde jag verkligen lite mer än mina sista krafter och all energi var välkommen! Min andra förlossning var en sådan kakbit att allt som behövdes var lite vatten eftersom jag blev så törstig av lustgasen.

Svar på tråden red bull på förlossningen?