• Anonym

Yr i huvudet HJÄLP!

Har känt mej konstig idag..började för någon timma sen ..harde varit uppe ett tag duschat, käkat frulle..sen tittade jag på tv en stund och medan jag satt o pratade med sambon så började rummet snurra såg otydlig och kände mej snurrig i huvudet ungefär som när man druckit...

Sen snurrade det till när jag var uppe o gick så jag vinglade (kändes det som) jätteläskigt..blir yr av o till nu vad kan det var för ngt?? Jag som skulle på party ikväll och har köpt nya kläder o allt!!
    Kan det vara lågt bld tryck? Ofarligt...?
    Snälla nån!!!

• Svar på tråden Yr i huvudet HJÄLP!
  • Anonym (?)

Det skulle kunna vara virus på balansnerven...

• Anonym

ok o vad innebär det ..?

• PetraMunchen

Har du druckit tillräckligt? Är det pollen i luften där du bor? Har du tidigare varit allergisk eller trött om vårarna? Är du gravid?

Kan vara massor.

• Krabbolina

jag brukar bli lite yr när jag är förkyld eller har lite problem med bihålorna.
    Värst var en gång när jag fick hålla mej i väggarna för att inte ramla. Sen kunde jag inte vända mej i sängen.
    Men efter en natts sömn så mådde jag bra igen.

Jag tror även att yrsel kan vara lite stressrelaterat.

• Anonym

jag har druckit ..är inte gravid ..har inte tidigare varit allergisk..snurrar när jag sitter framför datorn med..

• PetraMunchen

Ja, stress kan det också vara... eller fel på balanssystemet men då borde du också känna dig illamående. Varför inte ringa sjukvårdsupplysningen, de kan ju ge mer professionella svar än du får här...

• Leah1

Jag har varit yr i huvudet i ca 1½ vecka, var på företagshälsa och alla värden var bra, men i torsafas fick jag ont i halsen, i fredags låg jag deckad, halsont, snorig, lite frossa, yr, men ingen feber, matt i kroppen, ngt bättre igår och lite bättre idag, har fortfarande lite yrsel, men mkt bättre det med.

Har jag varit förkyld tidigare så har det kommit lite krypandes, men nu vart det pang på bara.

• Krabbolina

jag har faktiskt sluppit undan illamående när jag varit yr. Det brukar hjälpa med lite vila.

• Anonym (jag oxå)

Känner igen mig sååå!!! MIN yrsel kom av att jag var/är spänd i axlar & nacke. Går på akupunktur + att jag gör "övningar" hemma. Beställ tid hos en sjukgymnast, så hjälper dom Dig.
    LYCKA TILL!!!!

• Anonym (hjälp)

Det kan absolut vara lågt blodtryck. Jag brukar få sådär då och då men sen går det bara över.

• Anonym (Az)

Hej! Hur mår du nu? Gick din yrsel över? Hur länge har du haft det? Vad har du gjort för att bli av med ett sånt tillstånd? Själv besveras jag av yrsel i huvudet i princip konstant nu i ca 1 måna. Känner mig inte kla i huvudet((((( Jag gråter då jag känner mig maktlös. Allt detta kom så plötsligt. Snälla ge mig ett råd?

• Anonym (E)
    Anonym (Az) skrev 2022-05-06 22:04:54 följande:

Hej! Hur mår du nu? Gick din yrsel över? Hur länge har du haft det? Vad har du gjort för att bli av med ett sånt tillstånd? Själv besveras jag av yrsel i huvudet i princip konstant nu i ca 1 måna. Känner mig inte kla i huvudet((((( Jag gråter då jag känner mig maktlös. Allt detta kom så plötsligt. Snälla ge mig ett råd?

Tråden är 14 år av anonymt nick. Vad säger läkare?
Svar på tråden Yr i huvudet HJÄLP!