• Tbulle

*Har fått en sträckning eller muskelbristning

Har fått en sträckning eller muskelbristning på höger sida ganska högt upp på magen, ungefär där revbenen börjar. Jag tror i alla fall att det är det. Gör ont att ligga i vissa ställningar och ta sig upp från liggande. Att hosta samt snyta sig är heller inte någon höjdare.Är i v. 25. Någon annan som känner igen sig? Vad kan man göra utöver att vila så klart?

• Svar på tråden *Har fått en sträckning eller muskelbristning
  • lurksmulan

Det kan vara ett ligament som har brustit.
    Så blev det för mig fast lite senare i graviditeten. Det kändes som ett blåmärke och gjorde skitont rent ut sagt.
    Det finns tyvärr inget man kan göra åt det. Det blir bättre efter ett tag.

• Tbulle

Ja, lite som ett blåmärke känns det, men gör inte så farligt ont. Ett ligament? I magen?.. Konstigt...

• lurksmulan

Det sa min bm till mig när jag undrade vad det var..
    Men det behöver ju inte vara det heller om det inte gör så ont. För mig gjorde det verkligen skitont.

• Tbulle

lurksmulan - Hur lång tid tog det för dig innan det blev bättre?

• Anna81

jag har varit med om samma sak,, jag är oxå i vecka 25 men kan inte säga vad det är.. kram

• lurksmulan

Det tog ett par veckor. Sen kunde det bli värre om jag inte tänkte mig för och ansträngde mig.
    Bm sa att det faktiskt blir som ett blåmärke under huden, och det har svårt att läka om barnet är där och sparkar på det. Och sen kan det "gå upp" om man t.ex lyfter tungt.

• Tbulle

Ett par veckor!!! Ja ja, det finns ju saker som är värre. Får försöka ta det lugnt.
    Tack för hjälpen!

• Alla signaturer är ju upptagna

Det hände mig förra veckan. Gjorde en ny yogaövning ouppvärmd och fick en sådan enorm smärta i sidan - strax ovanför ljumsken att jag trodde jag var nära döden. Kunde inte gå utan fick vara hemma från jobbet och bara ligga väldigt stilla. Plågsamt dock att ta sig ur sängen, precis som du beskriver. Pratade med BM mfl och vi kom fram till att det nog var en sträckning/muskelbristining. Nu, 1,5 vecka senare är det helt borta. Kunde nog gått ännu snabbare om jag inte hade gått omkring så mycket utan tagit det ännu lugnare.

• Sapho

Jag sträcker mig ofta när jag nyser...men det brukar gå över.
    Jobbigt med en ihållande smärta sådär..hoppas det går över snart!

• delicato

har med ont så.
    när jag ska ta djup andentag så känns det som att jag töjer ut lungorna mer än vad det går

Svar på tråden *Har fått en sträckning eller muskelbristning