• väntar i Kina kön

Någon som provat Prob schampo till sin hund?

Är det någon som har provat Prob serien till sin hund? Min pudel har problem med huden, allergisk mot inom hus kvalster och det är svårt att undvika. Såg på nätet att det ska vara bra mot hudbesvär och till och med hålla rävskabb borta.

• Svar på tråden Någon som provat Prob schampo till sin hund?
  • FallenÄngel86

förlåt att jag skriver fast jag inte har svar på frågan men hur beter sig din hund och hur kom ni fram till att det handlade om allergi mot inomhuskvalster. för min hund kliar sig konstant och jag kommer inte fram till vad det är ;P

• väntar i Kina kön

Hon har som eksem i tassar och kliar sig mycket. Vi har varit till vetrinären som har tagit prover på henne och det visade sig att hon hade allergi mot inom hus kvalster. Prova med att ha ute hundens bädd mågra timmar varje dag och se om vovsingen kliar sig mindre. Kvalster dör i kyla....

Jag har provat allergi medecin men det fungerade inte och i början så kliade hon sig mindre när jag hade ute bädden men det är som att allergin blivit värr med tiden.

Tassarna är röda mellan trampdynorna samt vid naglarna och hon mjällar vid tassarna. Har även ofta öron inflamation.

• FallenÄngel86

ok, tack för tipset, min hund ligger överallt, ofta på golvet/under min säng eller i. Så det blir lite svårt o lufta. Får väl ta honom till vetrinären igen och be dem ta test denna gång. tack så mkt =)

• skåne tjej
    Jag har precis köpt hela den serien till min hund. de hade sådant paketerbjudande med shampoo, olja och deo.
    Jag har bara badat honom 2 ggr med det och använt oljan lite grann. Ännu så länge märker jag ingen större skillnad men man får ge ju det lite tid tycker jag.

En jobbarkompis har en tik som hade jättemkt problem med klåda under tassarna. Hon hade provat allt men inget hjälpte. Sedan provade hon probserien och det har hjälpt hennes hund.
    De som har plus kan skriva här!
  • väntar i Kina kön

Jag har köpt shampot och oljan idag. Låter du shampot verka i 20-30 minuter? Låter lite länge....*ler stackars hund men vad gör man inte för att de ska bli bra i huden

• väntar i Kina kön

Ingen annan som provat?
    Puffar på!!

• skåne tjej
    väntar i Kina kön skrev 2008-03-25 20:37:23 följande:
    Jag har köpt shampot och oljan idag. Låter du shampot verka i 20-30 minuter? Låter lite länge....*ler stackars hund men vad gör man inte för att de ska bli bra i huden
    Jag har låtit det verka en stund, men inte riktigt 30 min.
    sen har jag använt oljan 1 ggr per dag på de ställen där han kliar sig. Har hållt på så några dagar nu, så jag tänkte utvärdera det nästa vecka.
    Deon som ingick i paketet vet jag inte riktigt vad man ska ha det till.
    De som har plus kan skriva här!
  • väntar i Kina kön

Jag har ochså tvättat mina hundar idag med schampot men inte kunde jag vänta 30 minuter. Svårt med hundar som inte gillar att bada. Hoppas verligen att det hjälper.

• Vilja00

Varför kan man inte vänta 30 min? Det är väl bara på med ett koppel, fram med en tidning o sätta sig ner eller missar jag något? Tänk bara på att höja värmen i badrummet så hunden inte börja frysa tokmycket alt svep in hunden i en handduk.
    Varför inte använda hyposensibilisering istället? Enklare, dyrare men hunden slipper klådan o matte/husse slipper badandet :)

• väntar i Kina kön

På grund av att hunden hatar att bada och bara skakar och gnäller så är 30 minunter en lång tid.

Vad är hyposensibilisering. Är det sprutor? Vad kostar det eftersom du skriver att det är dyrt.

• Vilja00

prata direkt med veterinär, dom vet exakt vad det kostar. Har elever som varit tvungna att använda det på sina hundar. Deras konstnad har legat kring 6-8000:-.
    Lång tid - på med lurar i öronen, ta fram en tidning, slappna av o gör som det står att du ska göra dvs låt det verka - utan verkningstiden = inte full effekt.

• väntar i Kina kön

Tack för rådet!
    Det ska jag göra nästa gång och hunden ska tvättas varannan vecka enligt tillverkaren. Kostar sprutorna så mycket och sen är det inte säkert att det fungerar, trist men jag ska till vetrinären nästa vecka så får jag lite mer information

Svar på tråden Någon som provat Prob schampo till sin hund?