• Zionezze

Profylaxkurser i Skåne

vad har ni för erfarenheter av profylaxkurser? Är det värt pengarna att gå på dem? Trodde ju att det ingick i föräldrautbildningen, men så verkar det inte vara, utan de ges bara i privat regi o kostar dock en del...

Har kollat runt lite på vad som finns i Skåne o vad jag kan hitta är det "Rund och Sund" och Profylaxgruppen i malmö/lund, men hittar ingenting i nordöstra skåne där jag bor... Är dessa bra, eller ni har tips på något annat som kanske finns närmre mig? Kan gravidyoga vara ett alternativ annars, o vet ni var det finns?

• Svar på tråden Profylaxkurser i Skåne
  • ticktick

Vi ska gå helgkursen i Lund, det är Annas profylax som håller i den. Det kostar nästan 2000 spänn, men får vara värt det. Har bara hört gott om de kurserna, så jag hoppas att det stämmer. För mig som inte vill ha någon annan bedövning än lustgas känns andningen som en oerhört viktig grej.

ett alternativ för dig ifall du inte vill gå kursen kan ju vara att köpa dvd-filmen från Annas profylax. Där går de igenom andning, avslappning och massage. Vi köpte den från www.profylaxgruppen.com.

• Zionezze

Ja det är den jag oxå har kikat lite på, verkade himla bra - speciellt att pappan blir så involverad oxå genom att lära sig olika massagetekniker!

I o m jag är blödarsjuk så är jag hänvisad till att bara ta lustgas, o känner som du att då blir andningen ett jätte-viktigt redskap! Vet ju hur mkt bättre jag klarar mig i genom mensvärken om jag andas mig igenom attackerna, o får man då lära sig rätt teknik ordentligt så måste det vara guld värt!

Svar på tråden Profylaxkurser i Skåne