• Anonym (Piercing)

Hur får man bort ärret?

Har fått ett sånt fult ärr efter min navelpiercing den har inte riktigt gått igen heller efter att jag tagit ut smycket då jag blev gravid. Hur får man bort det fula ärret, har ni några förslag på vad man kan göra. Kanske man kan sola mycket eller något annat?

• Svar på tråden Hur får man bort ärret?
  • Anonym (Piercing)

Ingen som vet om någon bra metod?

• sophiie

det är 9 år sedan jag tog bort min piercing i naveln, ärret har inget blivit mindre diskretare.

• Anonym (Piercing)
    sophiie skrev 2008-03-24 21:15:15 följande:
    det är 9 år sedan jag tog bort min piercing i naveln, ärret har inget blivit mindre diskretare.
    Förstod inte riktigt vad du menade, har du inte blivit av med det på 9 år?
  • sophiie

ärret har inte blivit mindre... Om jag skulle klämma runt hålet kan jag få ut någon vit massa, men fy faro va äckligt det är.

• Anonym (Piercing)
    sophiie skrev 2008-03-24 21:35:57 följande:
    ärret har inte blivit mindre... Om jag skulle klämma runt hålet kan jag få ut någon vit massa, men fy faro va äckligt det är.
    Usch det låter som jag hade när mitt inte var riktigt läkt i början. Mitt har nästan helt gått igen men ärret kanske tar ett tag innan det går bort. Ska försöka sola mycket solarie tror lite på att det kan hjälpa. Annars får man kanske göra nån mindre operation och kanske lägga på lite skinn ser så fruktansvärt fult ut.
  • Anonym

Är det inte så att ärr inte brukar försvinna? Jag har flera ärr på kroppen och inte kommer ett endaste av dem att försvinna av sig självt, operation kanske då, men då blir det ju bara fler ärr.

• sophiie

själv har jag accepterat "ärret". Minne från min ungdom. vilket liv..hi hi

• Anonym (Piercing)
    Anonym skrev 2008-03-25 08:12:31 följande:
    Är det inte så att ärr inte brukar försvinna? Jag har flera ärr på kroppen och inte kommer ett endaste av dem att försvinna av sig självt, operation kanske då, men då blir det ju bara fler ärr.
    Jag hade en piercing innan just i naveln den gick igen då jag fick göra en operation och det ärret finns inte kvar längre och då satt den inte riktigt på samma ställe som jag hade piersingen efter det. Har man tur så kanske det kan bli lite snyggare i alla fall.
  • MiaoDaniel

jag har haft piercing i naveln o jag har ett ärr, som ett litet hål liksom, de kommer aldrig att gå bort kan jag konstatera, för när piercingen började åka ut liksom så grävde den ner sej så det blev ett hål som tyvärr alltid kommer att vara kvar ;(

Svar på tråden Hur får man bort ärret?