• Mysflint

Kostnad för jourbesök på djursjukhus?

Imorgon ska vi åka in på Malmös djurksjukhus pga min hund haltar efter dagens långpromenad. Jag har talat med jouren och vi ska som sagt dit imorgon bitti.
    Att få träffa en veterinär där kostar i vanliga fall 475:-, vad kan det kosta en helgdag? Minst 800-1000:- måste det väl ändå kosta för bara besöket exkl vård?

• Svar på tråden Kostnad för jourbesök på djursjukhus?
  • Queen70

Kostar MASSOR. Tror inte en tusing räcker till i jourtillägg.

• Mirre77

Strömsholms djursjukhus har en jourkostnad på 2000:- utöver det vården kostar.

• lindaha

Det är skitdyrt. Har fått åka akut till vet flera gånger och det kosta skjortan. Ring och hör med dom hur mkt extra de tar.

• Mysflint

Blää! Ja det är ju fyrdubbelt upp än annars, jag ska ringa imorgon bitti och säga när vi kommer så jag frågar om exakt pris då!

• Jan H

Tycker du att det är så allvarligt att du måste söka jour. Kolla igenom hundens tass, kläm lite och känn på reaktionen. Har ahn trampat på något är det sår... Du behöver ju bara ta ut hunden för att kissa och låta bli promenader så länge...

• vackrastarflow

1600 på Helsingborgs Djursjukhus om jag inte missminner mig...

Hoppas allt blir bra med vovven!

• Mammanseko

I Uppsala lägger de till 1700 i jouravgift har jag för mig.

Kanske att du kan vänta en dag extra så slipepr du den avgiften?

Mamma till Albin och Alva
  • vackrastarflow
    vackrastarflow skrev 2008-03-23 23:10:41 följande:
    1600 på Helsingborgs Djursjukhus om jag inte missminner mig...Hoppas allt blir bra med vovven!
    dock så kostar ett vanligt besök över 600kr så det är kanske billigare i Malmö på helgen också
  • Mysflint
    Jan H skrev 2008-03-23 23:10:27 följande:
    Tycker du att det är så allvarligt att du måste söka jour. Kolla igenom hundens tass, kläm lite och känn på reaktionen. Har ahn trampat på något är det sår... Du behöver ju bara ta ut hunden för att kissa och låta bli promenader så länge...
    Visst kan jag avvakta, men detta är en hund som är van vid mkt motion och träning, jag åker helst in för att utesluta något problem i muskulatur eller leder. Morgondagens promenad får avgöra, får se om hon haltar då.
  • Jan H

Jo det må så vara att du bryr dig om hunden, men är det inte en akut olycka så kan det oftast vänta. Du kommer säkerligen att få samma råd som av mig, att du inte ska gå med hunden utan bara låta den uträtta sina behov. Att sen hunden inte kanske gillar läget är något annat.

Men du ska ha en stor heder att du bryr dig om din hund.

• Mysflint
    Jan H skrev 2008-03-23 23:26:59 följande:
    Jo det må så vara att du bryr dig om hunden, men är det inte en akut olycka så kan det oftast vänta. Du kommer säkerligen att få samma råd som av mig, att du inte ska gå med hunden utan bara låta den uträtta sina behov. Att sen hunden inte kanske gillar läget är något annat.Men du ska ha en stor heder att du bryr dig om din hund.
    Jag förstår ditt resonemang, jag ska ha det i åtanke.
  • raya

H

Mysflint skrev 2008-03-23 23:21:50 följande:
    Visst kan jag avvakta, men detta är en hund som är van vid mkt motion och träning, jag åker helst in för att utesluta något problem i muskulatur eller leder. Morgondagens promenad får avgöra, får se om hon haltar då.
    Jag hade en tik som sträckte sig väldigt ofta och hon fick jätteont.
    Det kanske är nått sådant som hänt.
    Ömmar hon mycket om du "klämmer igenom" benet?

Hoppas hon är bättre imorron.
  • Mysflint
    raya skrev 2008-03-23 23:39:11 följande:
    H Jag hade en tik som sträckte sig väldigt ofta och hon fick jätteont.Det kanske är nått sådant som hänt.Ömmar hon mycket om du "klämmer igenom" benet?Hoppas hon är bättre imorron.
    Hon har ont nere vid tassen, och drar bort tassen när jag känner igenom henne. Nu är det läggdags, får uppdatera imorgon.
  • raya
    Mysflint skrev 2008-03-23 23:42:04 följande:
    Hon har ont nere vid tassen, och drar bort tassen när jag känner igenom henne. Nu är det läggdags, får uppdatera imorgon.
    Lycka till
  • Mysflint

Vi hittade ett litet skärsår gömt under "tummen", såret är tvättat med alsolsprit och ska hållas under uppsikt, samt läggas om vid varje promenad så ingen smuts kommer in.
    Vi behövde alltså inte åka in.

• Jan H

Skönt att ni hittade vad som var fel, många ggr så förstår man orsaken när man får lite tid att undersöka. Ofta är det ett sår orsakat av sten eller glasbit, ibland trampar de fel men det brukar också lägga sig. Går inte sådant över på några dagar så ska man ju kolla läget. Håls nu bara såret rent så blir det nog fint.

Be din vetrinär skriva ut ett litet hundapotek, bra att ha vid första hjälpen och mindre skador...

Svar på tråden Kostnad för jourbesök på djursjukhus?