• ischa

Sprickor i fingrarna

Sambon har problem med självsprickor i fingertopparna. Det blir djupa ömma sprickor och nu har t.o.m. några naglar börjat spricka. Han smörjer in händerna med fet kräm, använder diskahandskar när han diskar och alltid handskar utomhus om det är kallt. Läkaren som tittade på fingrarna kunde säga vad han ska göra för att det inte ska spricka.
    Finns det någon här som har ett tips? Han har hittat en homeopat som han ska besöka, kanske alternativmedicinen kan hjälpa honom.

• Svar på tråden Sprickor i fingrarna
  • Champagne

Jag har en arbetskamrat som hade såna problem, hon köpte zinkplåster på apoteket och sprickorna försvann. Kanske värt att testa?

• Majsan70

Jag får så under vintern eftersom jag arbetar fysisk eller vad man skall säga med händerna och när det är kallt blir de skörare.

Jag använder ALOEVERA PROPOLIS CREME som både läker och återfuktar utan att lägga sig som en hinna utanpå. Även sonen som tvättar sönder sina händer tills det börjar blöda använder den med gott resultat.

• ischa

Tack!
    Ska vidarebefodra tipsen!!

• Misingen

Compeed plåster från apoteket som man kan ha om man har skoskav med!! funkar även på sprickor, låt det bara sitta på så länge som möjligt.
    Oriflames Tender Care, mirakelksalvan funkar oxå bra!

• Tamara

HTH har hjälpt för mig. Är inte så kladdigt heller. Använd flera ggr per dag.

• Tamara

Glömde säga att det svider som fasiken i början men det får man stå ut med

• lilarina

hej hej smörja med fet kräm sätta på se bomulls handskar ,jag gör detta på natten,kram mej

Svar på tråden Sprickor i fingrarna