• anza

Till vilken storlek föredrar ni body framför tröja?

Ja, frågan är som rubriken. När börjar ni använda tröja istället för body?

En följdfråga: vid vilken storlek tycker ni det funkar att börja med tröja?

• Svar på tråden Till vilken storlek föredrar ni body framför tröja?
  • MammanMarie

När vi började med Up&Go blöjor övergick vi mer o mer till tröjor.
    Men har  använt body upp till 86/92, som han har nu. Är ju smidigare med tröja när man ska byta o så.

• lillajag82

min son har oftast boddy på sig han har 92 (är 2år gammal)
    98 finns inte i boddy stl i afärerna så det blir tröjor efter det

jag är gravid och småbarnsmor
  • anza

Jag började använda tröjor på mina söner vid stl 80. Innan dess var det opraktiskt när de kröp. Men det är fortfarande väldigt smidigt med body när de tex ha hängselbyxor. Inget som korvar sig då. De har nånstans mellan 86 och 92 nu.

• LindaLii

Från stl 80 hade vi hälften av varje och nu i stl 86 och 92 har vi bara ett fåtal bodys. Dock tycker jag det är rätt bra att ha några då de är väldigt praktiska att ha under overallen så det inte blir en glipa mellan tröjan och byxorna.

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och gravid i v 38♥♥♥♥
  • Edwina

Min son hade varvat vanliga tröjor med bodys i stort sett från strl 62 till 92 men sen blev han blöjfri och då passade inte body längre.

• AnnaGBG

När de började gå var det enklare med tröja tyckte jag. De stod oftast och bytte blöja då så det blev så knölgit att knäppa.

• Stora

Olika beroende på hur stort barnet är. Edvin är stor i växten och ibland hade jag gärna haft Body till honom men började tidigt m tröja eftersom de flesta slutar m body i stl 80. Nu sitter han på pottan och då tycker jag att tröja är bäst. även pyamasoveraller börjar bli opraktiskt då. Så säg runt stl 80 då var han ca 1 år.

• Juppepuppe

Har börjat mer med tröja nu, dottern har storlek 68. När hon lärde sig sitta och krypa tyckte jag matt tröjor satt bra och det är lätt att bara kika ner för att se om det hänt nåt i blöjan!

• mistierioso
    lillajag82 skrev 2008-03-24 14:20:16 följande:
    min son har oftast boddy på sig han har 92 (är 2år gammal)98 finns inte i boddy stl i afärerna så det blir tröjor efter det
    Jag har en body i stl 104 till sonen, köpt på barnens hus.

Han har 92/98 nu, är 2 år. Tycker body funkar bra än. Lika "jobbigt" att byta blöja med body som när han har hängselbyxor. Tröjor har han haft hela tiden.
  • Havsjungfrun

Till ca. 1 års ålder.

Svar på tråden Till vilken storlek föredrar ni body framför tröja?