• Syss Inha

Semper magdroppar?

Någon som har erfarenhet av Semper magdroppar?

Kan det rekommenderas för spädbarn som har magknip ca 10 minuter efter amning som varar ca 10 minuter?
    Har provat Minifom i en vecka och har inte märkt någon skillnad.

Dricker själv fänkålste och äter inga råa grönsaker, lök och dricker ingen mjölk, allt för att underlätta för lillens mage, men inget verkar hjälpa...

Någon med något tips jag inte tänkt på?

Hoppas på svar

• Svar på tråden Semper magdroppar?
  • elliot1

Min lilla får magdropparna och hon har oftast inte ont i magen. Men 10 min efter mat kan ju vara en rap på tvären Min lilla grinar ibland när hon behöver rapa. En rap och sen är gråten borta

• mandolina

Håller med föregående, en "gas på tvären" kan vara förödande och leda till onödigt ont för en liten bebis.
    Spädbnarnsmasage...kanske.

• Syss Inha

Han rapar oftast 2 ggr direkt efter amning...
    Kanske finns fler.
    Ska sikta på en tredje

• frostis

Sempers magdroppar e suveräna... de tar juh 1-2 veckor innan de ger resultat men man kan juh köra me minifom fram tills dess... alltså kombinera

• emmalisa

Har haft två "magbarn" - kaskadkräkningar, kolik och reflux. Minifom har aldrig haft någon direkt verkan, men Semperdropparna har gett bättre resultat, men för säkerhets skull har jag kombinerat de båda. Håller med alla föregående inlägg om att en "rap på tvären" kan ställa till det rejält och kör gärna lite massage för att få ut mer gaser

Lycka till!

• Syss Inha

Vågar man kombinera dem eller blir det för mycket för lilla magen?

• Lille Fi

man kan ta båda två. men min bvc tant sa att man inte ska ta minform vid varje mål utan kanske 2-3 gånger/dag om man gre sempers me..

• Syss Inha

Tack

Lille Fi skrev 2008-03-24 20:08:58 följande:

man kan ta båda två. men min bvc tant sa att man inte ska ta minform vid varje mål utan kanske 2-3 gånger/dag om man gre sempers me..
  • Winterfresh

Man kan använda båda. Enligt min bm så ska jag ge 10 droppar semper/dag och 50 droppar minofom vid varje mål...Maxdosen för minofom är 60 droppar 6 ggr/dag så det är ingen fara att ge dem tillsammans...
    Försökte ge minofom 3 ggr/dag men det var dödsdömt, sonen fick jättemagknipen då...Nu när han får 50 droppar /gång mår han suveränt...

• Linda8027

Prova magdropparna tycker jag. Dem är oslagbara funkar jätte bra på Wilma, men ha tålamod, det kan ta upp till 2v innan man får effekt. Vi körde både minifom och magdroppar, nu har vi slutat med minifomen men vågar inte sluta med magdropparna, då hon fortfarande är väldigt nöjd och glad och inget magknip.
    Hoppas att det hjälper din lilla
    Lycka till!

• Augusta83

jag använde båda till min son...det funka toppen! men som sagt det dröjjde ca 2 veckor innan sempersmagdroppar verkade å efter det blev min pojk bättre å gladare framför allt!
    körde även "magmassage"...hoppas det löser sig

• Cinnalinna

Eftersom mitt första barn skrek och skrek och hade magknip, sa har jag gett mitt andra barn sempers magdroppar i hopp om att det ska förebygga.
    Jag vet inte om det är dropparna, men mitt andra barn har inte alls haft samma magbesvär som första.

• CHANSEN

är det någon som vet om man kan ge magdropparna mer än en gång om dagen?

• Syss Inha
    CHANSEN skrev 2008-04-22 21:23:10 följande:
    Ingen aning...
  • Äntligen mamma
    CHANSEN skrev 2008-04-22 21:23:10 följande:
    På dropparna står det en gång om dagen.
  • FrökenBokmal

Dessutom KAN de skydda mot allergi...

• CHANSEN

Jag provade och gav på kvällen också för min lilla tjej kämpar ofta med magen. Inväntar svar från BMC ifall det är ok, men det verkar vara ok.

Svar på tråden Semper magdroppar?