• Anonym (Tant)

Generad av unga killar

Undrar bara om det är någon som känner igen sig. Jag är en kvinna på snart 40. Jag har alltid varit ganska blyg, men på sistone har det blivit värre än någonsin.

Jag har fått som en fixering vid att bli generad inför unga, snygga killar, och det är värre än när jag själv var ung och la märke till jämnåriga killar/män. För förr var jag "bara" rädd för att de skulle tycka att jag var ful och löjlig, men nu är jag rädd för att de ska tycka att jag är ful och löjlig och GAMMAL.

Det är precis som att OM det finns en ung, snygg kille i någon miljö, så kan jag inte låta bli att kolla in honom, och bli jättegenerad när han är i närheten. Jag kan inte prata normalt, utan börjar rodna och fnittra som om jag vore 14 och inte 40.

Det här är så pinsamt att det tar upp massor av mina tankar, och jag försöker att undvika ställen där de här unga killarna finns. Jag brukade t ex anlita ett visst serviceställe förut, men nu måste jag köpa den tjänsten på nätet i stället - vilket blir dyrare och tar längre tid - för att jag blev så generad av en ung kille bakom disken där.

Jag tänkte att jag INTE skulle kolla efter honom när jag gick in i butiken, men så gjorde jag det ändå, och sedan blev jag stående och stirrade på honom alldeles eldröd i fejan. Och om han kom fram och skulle serva mig, så stammade jag så att jag inte kunde få fram mitt ärende och skakade i händerna så att jag tappade pengarna...

Ännu värre är det att det bor en ung kille av det slaget på gården, och han går liksom inte att undvika. Jag rodnar varje gång jag möter honom, och får knappast fram mitt "hej"...

Någon som känner igen eller har något bra tips..? Det är alltså INTE så att jag skulle vilja bli tillsammans med de här killarna i verkligheten.

• Svar på tråden Generad av unga killar
  • Birgitta2

AJ aj Tanten. Du är verkligen illa ute. *skrattar*

Visst är det trist att bli gammal. Men du måste komma över din blyghet lite grand. Och kanske sluta titta för mycket på de här killarna. Jag har tyvärr inget tips. Du är blyg av naturen och det är nog inte så mycket att göra något åt. Mer än att du verkligen skulle försöka öka på ditt självfötroende. Tro mig, du är verkligen inte så ful som du tror. Inte heller så gammal som du tror. Om du visste hur många av de här unga killarna faktiskt tycker du är snygg i din livserfarenhet! Så sträck på ryggen, upp med hakan och tänk att du är världens bästa!!!

• Anonym (*ler*)

Vet du att jag tycker att det låter ganska rart! =)

Jag blir också generad av jättesöta killar!

Men som Birgitta2 skrev; öka på självförtroendet och försök att omfokusera då du har en ung kille i din närhet, eller utmana dig själv och börja prata med så många unga killar du kan hitta, då kommer du att märka att de inte alls dömer dig eller tycker att du är konstig, gammal eller ful, det är bara du själv som tycker det, vilket är oerhört synd och ett stort slöseri med tid.

• Anonym (hej)

ALltså, det blir ju som en självuppfyllande profetisa: "oh jag kommer att rodna o alla kommer stirra o de kommer tycka jag e helt sjuk i skallen" osv. Jag rodnar oxå vid konstiga tillfällen. Jag e lärare o varje gång en viss manlig lärare kom in i klassruummet där jag undervisade rodnade jag. Han e snygg, charmig osv, men jag var/är inte ett dugg intresserad av honom. I själva verket blev jag ganska irriterad för att han alltid skulle störa under undervisningen, kunde han inte kolla upp det han behövde när klassrummet var TOMT? NÅ, eleverna märkte naturligtvis detta, o började kommentera det mer o mer. Kändes jättejobbigt. MEn sen tänkte jag: "vad fan, skit samma, spelar roll om jag rodnar. Får väl bjuda på att jag e röd i fejjan". O så försöker jag tänka vid andra tillfällen oxå, ibland så släpper tryvke toxå lite grann när jag säger rätt ut till församlignen jag rodnar inför att "oj, nu blev jag generad, ha ha". Försök att avdramatisera det hela, du tror att hela världen bryr sig särskillt mkt om att du rodnar, de gör de INTE. Försök att konfrontera dina rädslor, som sagt, vad spelar det e gför roll om du rodnar? Låt folk tänka vad de vill!

• Anonym (Är det många som känner så här?)

Så ja tjejer o kvinnor blir ni generade av  söta, snygga killar/män?
    hur vanligt är detta? försöker du utmana dig själv?

• Anonym (Me)
    Anonym (hej) skrev 2008-03-24 18:21:03 följande:
    ALltså, det blir ju som en självuppfyllande profetisa: "oh jag kommer att rodna o alla kommer stirra o de kommer tycka jag e helt sjuk i skallen" osv. Jag rodnar oxå vid konstiga tillfällen. Jag e lärare o varje gång en viss manlig lärare kom in i klassruummet där jag undervisade rodnade jag. Han e snygg, charmig osv, men jag var/är inte ett dugg intresserad av honom. I själva verket blev jag ganska irriterad för att han alltid skulle störa under undervisningen, kunde han inte kolla upp det han behövde när klassrummet var TOMT? NÅ, eleverna märkte naturligtvis detta, o började kommentera det mer o mer. Kändes jättejobbigt. MEn sen tänkte jag: "vad fan, skit samma, spelar roll om jag rodnar. Får väl bjuda på att jag e röd i fejjan". O så försöker jag tänka vid andra tillfällen oxå, ibland så släpper tryvke toxå lite grann när jag säger rätt ut till församlignen jag rodnar inför att "oj, nu blev jag generad, ha ha". Försök att avdramatisera det hela, du tror att hela världen bryr sig särskillt mkt om att du rodnar, de gör de INTE. Försök att konfrontera dina rädslor, som sagt, vad spelar det e gför roll om du rodnar? Låt folk tänka vad de vill!
    Eller hur
Svar på tråden Generad av unga killar