• DropDeadUgly

Dammsugare utan påse?

Hej hopp

Någon här som har en dammsugare utan påse? Är de bra? Vad är negativt? Vilket märke rekommenderar du/ni?

Vill höra allt, positivt och negativt. Skillnader mellan påse och påslös etc.

• Svar på tråden Dammsugare utan påse?
  • Annelie81

Vi har det! väldigt bra sådan, dock måste man tömma behållaren och byta filter ofta. Men det är det värt, istället för att köpa dyra påsar ofta.Vi har en electrolux ergomax.
    Kostade ca.1500:- så det var inte överdrivet dyrt!

• LuMa

Vi har en Electrolux också, vet inte vad modellen heter dock, och den är suverän!
    Så skönt att slippa påsarna.

• DropDeadUgly

Men så bra det låter! Då ska vi kolla vidare på det. Vi är också trötta på påsarna som dessutom är svindyra...

• LuMa

www.electrolux.se/node37.aspx

Den här har vi.
    Enda nackdelen jag kan komma på är att mina hårstrån snurras in i hjulen på munstycket så det får man rengöra rätt ofta.

• bebis08

Electrolux TwinClean!!!!!!!
    Bästa dammsugaren vi har haft!
    Vi har kennel och det blir en hel del dammsuging här hemma......
    Behållaren är inte alls liten och vi tömmer kanske en gång i veckan med alla hundhår här.
    Behållaren är i plast och kan sköljas ur om man så vill.
    Den har "självrengörande" filter. Och ett bra "sug"!
    Köpte den för ett år sen på Elgiganten för ca 2.700:-
    Inte den billigaste, men inte superdyr heller! Och vi slipper köpa en massa dammsugspåsar!
    Absolut ett bra köp!
    www.electrolux.se/node37.aspx

• bebis08
    LuMa skrev 2008-03-24 18:23:16 följande:
    www.electrolux.se/node37.aspx här har vi.Enda nackdelen jag kan komma på är att mina hårstrån snurras in i hjulen på munstycket så det får man rengöra rätt ofta.
    Exakt! Den enda nackdelen jag oxå skulle kunna komma på.
  • DropDeadUgly
    bebis08 skrev 2008-03-24 18:24:52 följande:
    Electrolux TwinClean!!!!!!!Bästa dammsugaren vi har haft!Vi har kennel och det blir en hel del dammsuging här hemma......Behållaren är inte alls liten och vi tömmer kanske en gång i veckan med alla hundhår här.Behållaren är i plast och kan sköljas ur om man så vill.Den har "självrengörande" filter. Och ett bra "sug"!Köpte den för ett år sen på Elgiganten för ca 2.700:-Inte den billigaste, men inte superdyr heller! Och vi slipper köpa en massa dammsugspåsar!Absolut ett bra köp!www.electrolux.se/node37.aspx
    Cool, det är precis den vi har spanat in
Svar på tråden Dammsugare utan påse?