• TereseA

Någon som gjort Leilas american cheesecake med blåbär?(visats i somras på 4+)

..undrar hur den blev o om den var god..

• Svar på tråden Någon som gjort Leilas american cheesecake med blåbär?(visats i somras på 4+)
  • Storm07

Jag har gjort den! Den blev verkligen supersmarrig.

• TereseA
    Storm07 skrev 2008-03-24 19:01:22 följande:
    Jag har gjort den! Den blev verkligen supersmarrig.
    ok..hade du nåt tillbehör till?tror du man kan göra en i en stor avtagbar form o en mellan...
    ska räcka till 11pers..
  • Pollica

Åh, vad gott! Har du receptet på den?

• mortill31980

vi åt den vid nyår...vi var 10 vuxna och 4 barn.... hade blåbär som tillbehör...

• Storm07

Jag hade inget tillbehör alls. Det räckte gott med bara kakan. Jag skulle dock rekommendera att ta lite mindre maizena än det står i receptet, jag tyckte den blev lite väl hård.
    Jag gjorde den i en vanlig rund springform med löstagbar botten. Den blev hög och fin och täckte formen upp till kanten.

• TereseA

Nu har jag gjort en misslyckad kaka..hade ingen aluminium hemma så den brändes..så gic ugnen sönder..dessutom vet jag inte hur konsestensen ska vara? ska den vara typ blöt el så??

• mandelbaum

Åh Terese, så synd att din kaka blev misslyckad, speciellt eftersom denna Lajla-kaka är så dyr att baka.

• Surkatt

Inte bakat själv men ätit den och jag måste säga att jag gillar "vanlig" cheesecake bättre. Visten med sån kaka är väl att den ska kännas lätt&krispig ocm ni förstår vad jag menar, men den här var TUNG, med hård cheese och väldigt stampig liksom. Ingen favvis för mej iallafall.

• Freiya

detta är den godaste cheesecaken som finns:
    http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=18183

fast jag använder 400g vanlig cream cheese istället. det var så från början, men sen slutade ju arla tillverka BUKO färskost, så nu har dom ändrat till kvarg istället.
    den är huur god som helst! jag brukar ta light på cream cheesen,men på creme fraichen går det inte. blir inte alls lika bra!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • TereseA
    Surkatt skrev 2008-04-04 15:25:00 följande:
    Inte bakat själv men ätit den och jag måste säga att jag gillar "vanlig" cheesecake bättre. Visten med sån kaka är väl att den ska kännas lätt&krispig ocm ni förstår vad jag menar, men den här var TUNG, med hård cheese och väldigt stampig liksom. Ingen favvis för mej iallafall.
    men då blev min kaka nog som den skulle..var skit tung o stampig som du beskriver..
  • Wilmis07

Jag gjorde den förra helgen efter att jag fått tipset här,den var inte god...

♥Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥♥
Svar på tråden Någon som gjort Leilas american cheesecake med blåbär?(visats i somras på 4+)