Gravidförsäkring-varför?
Hej,
är ni snälla och hjälper mig varför man behöver en gravidförsäkring?
Tack så mycket.
Hej,
är ni snälla och hjälper mig varför man behöver en gravidförsäkring?
Tack så mycket.
Bl a för att om något händer vid förlossningen så kan man få hjälp och ersättning från försäkringen. Sedan har vissa försäkringsbolag det så att om du tecknar barnförsäkringen när barnet är fött så gäller den inte för vissa sjukdommar.
Jag har tecknat en gravidförsäkring som är gratis. Gratis är gott
Här är vad som ingår i Trygghansas försäkring, den övergår sedan till försäkring på ditt barn...
Vad ingår i försäkringen?
MammaBarn
Ersättning för barnet
Livförsäkring från 26:e graviditetsveckan till barnets 6 månadersdag
Ersättning för mamman
Medicinsk invaliditet vid olycksfall
Läke, tand och resekostnader vid olycksfall för mamma
Vanprydande ärr vid olycksfall
Merkostnader vid olycksfall
Hjälpmedel vid olycksfall som läkare föreskriver
VäntaBarn
(MammaBarn ingår om du väljer att teckna VäntaBarn)
Ersättning för barnet
Medicinsk invaliditet vid sjukdom och olycksfall
Läke-, tandskade- och resekostnader vid olycksfall
Vanprydande ärr vid sjukdom och olycksfall
Merkostnader vid olycksfall
Hjälpmedel vid olycksfall som läkare föreskriver
Sjukhusvistelse i max 180 dagar
Vårdersättning
Ersättning för mamman Förlossningskomplikationer
Livförsäkring från 26:e graviditetsveckan till barnets 6-månadersdag
Krisförsäkring
Ersättning för pappan
Livförsäkring från 26:e graviditetsveckan till barnets 6-månadersdag
Krisförsäkring
Det är toppen med försäkringen tänk om ditt barn föds med nått fel vi har trygg hansa till våran lilla o hade under graviditeten och jag skall även teckna nu me....rekomenderas starkt...
Här kan du jämföra innehåll mellan olika gravidförsäkringar: www.konsumenternasforsakringsbyra.se/jamfor/jamfor_forsakring_valj_bolag.asp&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR
Jag har en kompis till en kompis som fick komplikationer vid förlossningen med sin lilla tjej hon fick skador på ena armen (kan ej röra så mkt på armen) sedan fick dom sondmata henne, jag tror att det var syrebrist m.m och dom hade ingen försäkring och det är FRUKTANSVÄRT svårt att få en försäkring på detta barn senare åxå pga hennes skador som kommer att följa henne hela livet.....
Jag tog en gravidförsäkring denna gången den kostade mig 650 kr jag tycker att det är värt det man vet ju inte vad som kan hända....(Denna försäkring täcker mer än den som är gratis)
Jag hade skandias gravidförsäkring när jag väntad min tös den kostade 900 kr. Efter min förlossning fastnade moderkakan vilket ledde till att jag förlorade 2.5 l blod, pga det visade det sig vara en komplikation o jag fick 1000kr utav skandia bara för att jag hade denna försäkring, så man kan aldrig veta. Tycker det är säkert o kommer skaffa det om det blir fler barn oxå.
När måste man teckna dessa försäkringar?
Om mamman har olycksfallsförsäkring och så så är det egentligen mest om barnet föds för tidigt och det blir komplikationer på grund av det som det kan vara bra att ha en graviditetsförsökring.
Jag tecknade aldrig en graviditetsförsäkring för att jag tyckte att den täckte så lite. Det finns ju miljoner undantag - tyvärr.
Oavsett hur man gör med graviditetsförsäkring är det viktigaste att man ser till att teckna en barnförsäkring direkt när barnet föds. OBS! Man behöver inte ha fått personnummer och så innan. Vänta inte tills graviditetsförsäkringen gått ut efter 6 månader. Det är det försäkringsbolagen vill!