• Hormonermedhumör

Varm i ansiktet ?!

Har fler anledningar att misstänka att jag är gravid men det som gör mig konfunderad är att jag nu flera kvällar i rad varit riktigt varm i ansiktet och då specifik på hö kinden. Har ingen tandinfektion eller liknande och är inte förkyld. Har BIM 28/3 och vet att jag hade ÄL 14/3 och ev nidblödning 21/3.

Är det någon som upplevt nåt liknande tidigt i graviditeten ?

Vill endast ha det bästa utav allt !
  • Svar på tråden Varm i ansiktet ?!
  • v i r r a

Jag har aldrig varit gravid. Hade ÄL och har BIM samma datum som du och har varit jättevarm i ansiktet de senaste kvällarna! I fredags var jag tvungen att gå ut på balkongen och vädra ansiktet! Verkligen rödrosig. Jag har ingen aning om ifall detta är ett "symptom". Trodde inte det innan jag råkade läsa din tråd här i alla fall... Hoppas på svar med dig!

• Hormonermedhumör
    Svar på #1
    Skönt...då har vi iallafall bekräftat för varandra att vi inte blivit tokiga och inbillat oss detta hihi ! Försöker ni bli gravida ? Har du haft denna värme i ansiktet förrut ? Eftersom jag vet att blodvolymen ökar då man blir gravid kan ju det vara förklaringen till värmen i ansiktet ?! Har du andra symtom på graviditet ?
    v i r r a skrev 2008-03-24 19:30:07 följande:
    Jag har aldrig varit gravid. Hade ÄL och har BIM samma datum som du och har varit jättevarm i ansiktet de senaste kvällarna! I fredags var jag tvungen att gå ut på balkongen och vädra ansiktet! Verkligen rödrosig. Jag har ingen aning om ifall detta är ett "symptom". Trodde inte det innan jag råkade läsa din tråd här i alla fall... Hoppas på svar med dig!
  • v i r r a

Ja vi försöker men detta är det absolut första försöket så jag har inte alls stora förväntningar... räknar absolut inte med att det ska gå "lätt". Jag lovade mig själv att INTE leta efter symptom men ack så svårt att låta bli! Så jo, jag tycker nog jag har en massa symptom Jag känner symtom men försöker förklara dem med annat för att inte bli allt för exalterad. Jag är säkert bara skendräktig men detta är vad jag känner:

Fick märkligt jätteont i "mensmagen" och i ländryggen ca 6 dagar efter ÄL som gick över efter ca 10 timmar (aldrig kännt förut men kanske fick jag ont av att vi hade rätt mycket sex?).

Hungrig som en varg på morgonen (händer ALDRIG och detta kan jag inte förklara)

Torr i munnen och mycket törstig (men påskmaten är ju rätt salt... ).

Blir panikkissnödig (vilket förmodligen beror på att jag dricker eftersom jag är törstig )

Ilar i livmodern. Vilket det visserligen gör ibland annars också.

Klåda i bröstvårtorna. Ont i tuttarna har jag av och till men inte klåda i nipplarna som nu (fast det är kallt ute så jag kanske frusit om dom?)!?

Såg på din sida att försökt ett tag? Hur länge?

• Hormonermedhumör
    Svar på #3
    v i r r a skrev 2008-03-24 19:54:58 följande:
    Ja vi försöker men detta är det absolut första försöket så jag har inte alls stora förväntningar... räknar absolut inte med att det ska gå "lätt". Jag lovade mig själv att INTE leta efter symptom men ack så svårt att låta bli! Så jo, jag tycker nog jag har en massa symptom Jag känner symtom men försöker förklara dem med annat för att inte bli allt för exalterad. Jag är säkert bara skendräktig men detta är vad jag känner: Fick märkligt jätteont i "mensmagen" och i ländryggen ca 6 dagar efter ÄL som gick över efter ca 10 timmar (aldrig kännt förut men kanske fick jag ont av att vi hade rätt mycket sex?). Hungrig som en varg på morgonen (händer ALDRIG och detta kan jag inte förklara)Torr i munnen och mycket törstig (men påskmaten är ju rätt salt... ). Blir panikkissnödig (vilket förmodligen beror på att jag dricker eftersom jag är törstig ) Ilar i livmodern. Vilket det visserligen gör ibland annars också. Klåda i bröstvårtorna. Ont i tuttarna har jag av och till men inte klåda i nipplarna som nu (fast det är kallt ute så jag kanske frusit om dom?)!? Såg på din sida att försökt ett tag? Hur länge?
    Tja beror på hur man ser det. Vi har haft regelbundet sex i drygt ett år utan skydd men fick för ett par mån veta att jag har PCO och låg ämnesomsättning som båda inverkar neg på förmåga att bli gravid då man måste ha ÄL för att bli gravid...
  • v i r r a

Glömde en fråga. Nej, jag kan inte påminna mig att jag känt denna värme i ansiktet förut. Inte om jag inte solat vill säga. Känns nästan så. Som solvärme i ansiktet efter en dag i solen!

• v i r r a
    Hormonermedhumör skrev 2008-03-24 19:57:11 följande:
    Svar på #3Tja beror på hur man ser det. Vi har haft regelbundet sex i drygt ett år utan skydd men fick för ett par mån veta att jag har PCO och låg ämnesomsättning som båda inverkar neg på förmåga att bli gravid då man måste ha ÄL för att bli gravid...
    Tråkigt med PCO. Har du fått någon behandling nu som kan öka chanserna?
  • Hormonermedhumör
    Svar på #5
    v i r r a skrev 2008-03-24 19:58:13 följande:
    Glömde en fråga. Nej, jag kan inte påminna mig att jag känt denna värme i ansiktet förut. Inte om jag inte solat vill säga. Känns nästan så. Som solvärme i ansiktet efter en dag i solen!
    Det enda jag nu saknar är det pos test. Annars är jag ganska säker...vissa saker kan jag inte förklara på annat sätt...
  • familjen Jämtin

Det där med varm i ansiktet undrar jag också över. Har jobbat hela helgen på ett ställe där värmepumpen inte fungerade så det var svinkallt! Men ändå var jag så himla varm i ansiktet och då på kinderna...

• Hormonermedhumör
    Svar på #8
    Sofitel skrev 2008-03-24 20:04:51 följande:
    Det där med varm i ansiktet undrar jag också över. Har jobbat hela helgen på ett ställe där värmepumpen inte fungerade så det var svinkallt! Men ändå var jag så himla varm i ansiktet och då på kinderna...
    Har du BIM snart ? Försöker ni få barn ? Har du andra symtom ?
  • Hormonermedhumör
    Svar på #6
    v i r r a skrev 2008-03-24 20:00:35 följande:
    Tråkigt med PCO. Har du fått någon behandling nu som kan öka chanserna?
    Ja jag har fått Gestapuran (för att få en mensblödning) som sedan ska följas av Pergotime (som ger ÄL) men ironiskt nog har jag de 2 mån efter att jag fick dessa mediciner utskrivna fått naturlig ÄL och mens...så jag har inte tagit dessa ännu...
Svar på tråden Varm i ansiktet ?!