• jellona0507

Bihåleinflammation ?

Jag har nu varit sjuk i över två veckor. För två veckor sedan hade jag influensan. Snuvan förblev kvar, var alltså täppt i näsan även när alla andra symtom försvann. Nu i söndags blev jag sjukare igen, mega ont i halsen & örat. Samt hög feber.
    Nu sitter jag med en så igenmurad näsa, att det känns som att huvudet ska explodera. Snoret är gult (ursäkta, äckelvarning), och nässpray hjälper inte alls.
    Huvudet känns jätte tungt och värker.

Kan det vara så att det är bihåleinflammation? Vill verkligen inte ha det, då jag har sett hur de spolar rent bihålorna. Mamma drabbas nämligen av det 3-4ggr per år.

Minya 050727 & Engla 070828 // firebirds.blogg.se
  • Svar på tråden Bihåleinflammation ?
  • chicopico

jag lyckades bli av med det med penecilin och rinexin tabletter denna ången men förra gången jag hade det fick jag spola bihålorna varje dag i 6 dagar.... jag sa att om ni ska spola denna gången får ni söva mig för jag gör inte om det annars

• jellona0507
    chicopico skrev 2008-03-25 06:24:22 följande:
    jag lyckades bli av med det med penecilin och rinexin tabletter denna ången men förra gången jag hade det fick jag spola bihålorna varje dag i 6 dagar.... jag sa att om ni ska spola denna gången får ni söva mig för jag gör inte om det annars
    Huuu!!!! VARJE DAG I 6 DAGAR?! FY fy fy fy! Det skulle jag INTE vilja! Tyckte det såg hemskt ut när de stack in nålen i mammas näsa, och när allt började rinna ut!
    Hur ont gör det på en skala eg?
  • Tette86021

om du knackar på bihålorna, gör det ont då? typ på benen som är under ögonen.. jag hade jätte, nästan ilgult snor vilket då är var och inte alls nå fräscht! och det tröck i hela ansiktet kändes det som och jag kände mig jättesvullen! gå till läkaren bihålenflammation är inte ett dugg kul!

• jellona0507
    Tette86021 skrev 2008-03-25 06:32:35 följande:
    om du knackar på bihålorna, gör det ont då? typ på benen som är under ögonen.. jag hade jätte, nästan ilgult snor vilket då är var och inte alls nå fräscht! och det tröck i hela ansiktet kändes det som och jag kände mig jättesvullen! gå till läkaren bihålenflammation är inte ett dugg kul!
    Har jätte ont i över käker, kan inte böja ner huvudet alls. Och riktig tjock känsla i ansiktet.
    Ska till vårdcentralen nu vid 10, då har öppen mottagning. Eller funderar på att om jag ska boka tid redan kl 8.
  • Tette86021

minya05 och engla07 skrev 2008-03-25 06:36:10 följande:

Har jätte ont i över käker, kan inte böja ner huvudet alls. Och riktig tjock känsla i ansiktet. Ska till vårdcentralen nu vid 10, då har öppen mottagning. Eller funderar på att om jag ska boka tid redan kl 8.
    jag skulle bokat till 8=) hehe hade aldrig klarat av att gå så som du gör ända till 10.. usch så hemskt!
  • jellona0507
    Tette86021 skrev 2008-03-25 06:38:42 följande:
    minya05 och engla07 skrev 2008-03-25 06:36:10 följande: jag skulle bokat till 8=) hehe hade aldrig klarat av att gå så som du gör ända till 10.. usch så hemskt!
    Ska försöka få tag på läkare då. Troligtvis är alla tiderna uppbokade redan, då det precis varit långhelg. Men i annat fall så går vi till 10. Bara 3½ timme kvar!
  • Tette86021

minya05 och engla07 skrev 2008-03-25 06:40:57 följande:

Ska försöka få tag på läkare då. Troligtvis är alla tiderna uppbokade redan, då det precis varit långhelg. Men i annat fall så går vi till 10. Bara 3½ timme kvar!
    hehe! får önska dig lycka till:D
  • chicopico

Ja fast dem satte in en slang i näsan så jag behövde inte göra ett nytt hål varje dag.... men två gånger fick dem göra hål iaf och det gör så j***a ont!! och när dem spolar känns de verkligen som att hela ansiktet ska sprängas... men de e ju skönt efteråt!
    Hoppas du slipper spola...

Kortisonspray och rinexintabletter brukar ju hjälpa

• Mollie B

jag behövde inte spolas när jag hade bihåls inflammation utan åt pencillin bara.
    Det känns tydligt om det sitter i bihålerna om man lutar sig framåt och det värker, pulserar/spänner utöver/under ögonen..

krya på dig tjejen!! Hoppas du slipper spolningen, låter inte speciellt trevligt.. ;)

• jellona0507

Domen lyder: bihåleinflammation, halsinfektion, öroninflammation + hemsk hosta. Vad mer vill man ha?

• Tette86021

Aj aj din stackare! Allt på en och samma gång! hoppas du blir bättre snart!

• jellona0507
    Tette86021 skrev 2008-03-25 12:23:01 följande:
    Aj aj din stackare! Allt på en och samma gång! hoppas du blir bättre snart!
    Ja, läkaren blev lite chockad när hon kikade in i öronen. Har ju haft jätte ont i vänster öra, men trummhinnan sprack igår. Så trodde det var över. Istället har båda öronen blivit inflammerade! Sen halsen har ju varit jätte svullen i 2 veckor, jätte ond senaste dagarna. Och tillsist näsan! Hon pratade om att spola rent, men jag vill ge penicillinen & antibiotikan en chans att göra nytta.
    Som att inte allt det där räcker, så har min lilltjejs ögoninfektion smittat av sig på mig! Får jag förbli frisk resten av året sen?! *s*
  • Tette86021

minya05 och engla07 skrev 2008-03-25 15:31:53 följande:

Ja, läkaren blev lite chockad när hon kikade in i öronen. Har ju haft jätte ont i vänster öra, men trummhinnan sprack igår. Så trodde det var över. Istället har båda öronen blivit inflammerade! Sen halsen har ju varit jätte svullen i 2 veckor, jätte ond senaste dagarna. Och tillsist näsan! Hon pratade om att spola rent, men jag vill ge penicillinen & antibiotikan en chans att göra nytta.Som att inte allt det där räcker, så har min lilltjejs ögoninfektion smittat av sig på mig! Får jag förbli frisk resten av året sen?! *s*
    usch, min trummhinna sprack förut och jävlar vad ont det gör! fy fan!

haha ahh får hoppas du får bli frisk snart och får förbli det resten av året då du haft alla årstiders sjukdommar redan:D
Svar på tråden Bihåleinflammation ?