• Äppelblomma

Snälla hjälp mig snabbt med svar, farligt med clearasil och neutrogena mot finnar?

Hoppas ni snälla motgonpigga vill hjälpa mig, är så orolig!!

Kom på igår att jag inte vet om det är farligt att använda clearasil och neutrogena mot finnar när man är gravid. Har inte kunna rsova inatt. Har inte tidigare tänkt på att det kan vara farligt!
    Neutrogena produkterna innehåller alkohol till exempel. Kan detta vara farligt för bebisen?
    Och hur är det med CLearasil. Använder täckstiftet som är hudfärgat.... Kan det vara farligt?
    Neutrogena produkten heter Rapid Clear Treatment. En kräm...

• Svar på tråden Snälla hjälp mig snabbt med svar, farligt med clearasil och neutrogena mot finnar?
  • Mollie B

har inte hört att det skulle vara farligt att använda finn medel. Jag spritade händerna på jobbet när magsjukan gick och det sa inte min BM något om

• Äppelblomma

Någon mer som vet något om detta?

• Kattamaja

Oroa dig inte, ingen vanlig creme som går att köpa i butik tränger så djupt ner i huden att den tas upp i blodomloppet. Och då kommer den inte ner till din bebis heller!

• xenaa

varför skulle clearasil vara farligt? för att du får i alkoholen genom huden hehe?
    nejdå ingen fara.
    som ovan skrivit jag jobbade i äldrevården och ÄLSKAR att sprita mina händer och kunde ha nått litet sår i mina. inget hände.
    det är nog ingen fara.
    är du så värst orolig ring o fårga sjukvårdsrådgivning så kan du fråga dem

♥LEO♥
  • Mab

Använder Neutrogena och är inte det minsta orolig.

Sommarbebis
Svar på tråden Snälla hjälp mig snabbt med svar, farligt med clearasil och neutrogena mot finnar?