Kan jag säga att jag vill ha en kvinnlig gyn?
Tänkte ringa till SÖS för en gynundersökning, kan jag säga att jag vill ha en kvinnlig läkare???
Tänkte ringa till SÖS för en gynundersökning, kan jag säga att jag vill ha en kvinnlig läkare???
Kan du väl göra om du vill ha det!
Själv kan jag bara konstatera att de bästa gynläkare jag har träffat har varit män!
ja det kan du absolut
Ja det kan du men du kanske inte kan få nån på en gång om det inte finns nån att tillgå just nu.
Ahaa...kanske ska satsa på de istället då
På en vanlig gyn undersökning, kollar dom med VUL då? Eller måste man be speciellt om de? Någon som har vart på SÖS??
Helena 82 skrev 2008-03-25 09:08:47 följande:
Om du tycker att det är obehagligt med en man kan du alltid be om att ha en sjuksköterska närvarande i rummet, det har du nämligen rätt till (du har ju rätt att be om en kvinnlig gyn också, men med risk för fördröjning, som någon tidigare skrev.) Jag har också en manlig gyn och avgudar honom. Han gör mig glad, han gör mig avslappnad och han är otroligt professionell, medmänsklig och kunnig.
Okej...kanske ska gå någon annan stans då, vill ju gärna att dom ska göra ett vul för att kolla att allt står rätt till... Någon som har ett annat ställe att rekommendera?
Jag kan oxå bara hålla med om att den bästa gynekologen jag stött på har varit manlig...
MEN det handlar helt och hållet om HUR de är mot en.
Sthlm... Bor vid sös, de var därför jag tänkte gå dit, nära och bra liksom!
För vid en vanlig gynundersökning ser dom väl inprincip ingenting....eller?
Okej...någon har ett riktigt hett tips på en bra privatklinik i sthlm???
Men de e lugnt, kista funkar!
Vem ska man gå till?
Schysst...vad kostar de om man går privat? Knappast 260 va?