• Ayya

Mentaltest, kostnad?

Vad kostar det att göra ett mentaltest på hund, blandras? Någon som har lite koll?

• Svar på tråden Mentaltest, kostnad?
  • emeliasmamma

De tar nog samma pris oavsett ras. Men det är väldigt olika, så ring runt bland dom som har M-test i närheten av dig.

• Ayya

Oki, Splach. Var någonstans är det?

• dellelgarin

Skall betala mitt här nu 350:-

Jag har det bra här på åkern
  • Ayya

Oki, och var är det? Vilka är det som håller i det?

• dellelgarin
    Ayya skrev 2008-03-25 10:16:22 följande:
    Oki, och var är det? Vilka är det som håller i det?
    Gotland brukshundsklubben.
  • Ayya

Oki, bruks är vi tyvärr inte välkomna till där jag bor då jag har blandras . Så jag får kanske räkna med att det blir dyrare att ta det "privat"....

• dellelgarin
    Ayya skrev 2008-03-25 10:20:20 följande:
    Oki, bruks är vi tyvärr inte välkomna till där jag bor då jag har blandras . Så jag får kanske räkna med att det blir dyrare att ta det "privat"....
    Men då får du ta kontakt med den klubb du har tänkt vända dig till och fråga dem vad de tar. Men jag tror att det ändå kanske ligger därrunt.
  • Ayya

Oki, jo jag har kontaktat ett "hundställe" som ligger ungefär 6 mil från där jag bor. Men jag har inte fått nåt svar än... o ivrig som jag är så tänkte jag höra runt lite här först...

• MER82

Ett MH kan endast göras på en brukshundklubb då det är ett test utvecklat av svenska brukshundklubben. Att ha en blandras har ingen betydelse. Det är MT som man inte får göra med blandras, men MH får alla göra för en kostnad av 350 kr + ev faktura avgift.

Kontakta en annan brukshundklubb om din närmsta trillskas.
    www.brukshundklubben.se/

Svar på tråden Mentaltest, kostnad?