• Maja82

Riddarskinnbaggar eller "kyrkmackar"

Riddarskinnbaggar eller "kyrkmackar", ja dessa små vidriga kryp! Är det någon som har nåt bra tips hur man kan utrota dom?
    Har väl inga större problem med småkryp annars, bara dom håller sig utomhus!!!!
    Nu är hela huset invaderat och det är riktigt ÄCKLIGT! Dom är precis ÖVERALLT!
    Snälla hjälp mig innan jag får ett nervöst sammanbrott

• Svar på tråden Riddarskinnbaggar eller "kyrkmackar"
  • Champagne

Går det att dammsuga upp dem?

• Maja82

Jodå, går en sväng med dammsugarn varje dag. Men jag vill ju helst inte att dom kommer in över huvudtaget

Dom äckligaste är dom som kryper runt i taket, helt plötsligt släpper dom greppet o ramlar rakt ner. Behöver jag förklarar hur äckligt det är o få en liten bagge i nacken, usch, ryser bara jag skriver om det.

• Maja82

Ja, dom e skitäckliga OCH många! Dom trivs visst väldigt bra här på gotland

Alltså när jag skriver att dom finns ÖVERALLT, då menar jag verkligen ÖVERALLT!
    Man måste ruska ur sängen innan man går o lägger sig tom kolla sitsen innan man sätter sig på toan. URK, är så trött på dom små kräken o vill ha bort dom NU.

Dom verkar vallfärda ner i våra akvarium oxå, men inte ens fiskarna vill käka upp dom ju

• Champagne

Det förstår jag de smakar tydligen illa, pga stinkkörtlarna.

Har du provat att ringa Anticimex?

• Maja82

Fig nr 3 på länken du skickade med, så ser det ut här hemma i fönstrarna i bland. Nu har jag satt ut en massa såna där klisterremsor man har till flugor annars, o jisses va det blir fullt där fort. BLÄ BLÄ BLÄ!!

• Maja82

Nä, har faktiskt inte gjort det. Tänkte att det kanske fanns nåt effektivt husmorstips här på sidan

• Champagne

Jag försökte hitta lite tips för att bli av med dem, men hittade inget tyvärr. Fot i munnnen

Du får nog ringa till anticimex ändå.

• Maja82

Har oxå letat, utan resultat
    Men tack så jättemycket för att du ville hjälpa mig!

Hmm, tror nästan det är hyresvärden som ska stå för anticimex, får gå o prata med henne

Svar på tråden Riddarskinnbaggar eller "kyrkmackar"