• mammalollo

Jobba samtidigt som man studerar?

Jag ska börja studera barn och fritid via distans halvfart till hösten,men vill jobba samtidigt.
    Någon som gjort både och?
    Hur gick det för er?
    På barn och fritid ska man ju ut på praktik tror ni man kan praktisera på sitt jobb?
    Alltså ta praktiken på jobbet om man nu jobbar?
    Söker för fullt jobb inom barnomsorgen och hoppas att någon snart ska höra av sig.
    Tacksam för svar

mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Svar på tråden Jobba samtidigt som man studerar?
  • Marvinna

Jag jobbade halvtid när jag läste på heltid (ej distans). Det fungerade bra men det var jobbigt men ångrar det inte en sekund. Hade du tänkt jobba heltid eller halvtid?

Jag tror att du kan göra praktik där du jobbar men jag hade valt ett annat ställe dels för att få erfarenheter och dels för att se hur det fungerar där. Det är aldrig fel att få in foten på en annan arbetsplats.

Tänk på att om du skall gå på studielån/bidrag från CSN så får du inte tjäna för mycket.

• Dame72

Jag jobbar heltid och pluggar halvfart distans.
    Men då kan jag plugga en hel del på jobbet samt har arbetstider som gör att jag är ledig mkt ändå. (jobbar dygn).
    Men halvtid bör du ju hinna jobba.
    Har du egna barn? OM inte så har du ju kvällar och helger att enbart ägna åt studier.
    Praktik vet jag inget om.

• Tecken

Oftast kan man INTE tillgodoräkna sig arbete som praktik, eftersom det är skillnad på att vara student och att jobba. Men fråga på din arbetsplats - i värsta fall får du ett nej.

• EW85

hej, jag pluggar på distans och jobbar 75% samtidigt och det går jättebra. Ska ta tjänstledigt för praktik i 3 veckor nu och det var helt ok för chefen.
    Vi får inte praktisera på vår arbetsplats, tanken med praktik är ju att man ska se nya ställen,lära sig ny saker...

Svar på tråden Jobba samtidigt som man studerar?