• Tessy82

Tips på en lätt täckande foundation som ser naturlig ut

Hejsan!

Vill gärna ha en massa tips på bra foundations som har lätt täckning och som ger ett naturligt resultat.

Tycker alltid att jag ser alldeles för spacklad ut när jag använder foundation, just nu har jag Kanebo liquid finish, den är ju väldigt tunn men tycker ändå jag ser för sminkad ut. Vill inte att den ska täcka alls mycket utan mer jämna ut hudfärgen som lätt kan se lite flammig ut utan foundation.

Har blandhy som blir blank i t-zonen ibland.

Vore jättesnällt om ni ville komma med en massa tips!!!!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på en lätt täckande foundation som ser naturlig ut
  • sydneygirl

Jag kör på Cliniques Soft Finish Foundation. Tycker den är riktigt bra, tunn och fin men samtidigt lätt att få mer täckande genom att ta på ett tunt lager till.

• AstraTrillian

Biotherm har en tunn men täckande som är super. Minns inte vad den hette men det vet de nog i en makedisk.

• Fru Ada

Använder också Cliniques Soft Finish Foundation. Håller länge på dagen!

• Toyna

jag tycker att maxfactor age renew är jätte bra!

• Linda25

Har också haft samma bekymmer, att jag känner mig FÖR sminkad med foundation. Men nu använder jag MaxFactor Miracle Touch, och den är kanonbra!!! Ju mer jag applicerar desto mer täckande är den!

Sen använder jag en foundationspensel (MakeUp Store) som är helt suverän!!!!

Lycka Till!

♥ Älskar dig Maximilian...puss mamma ♥
  • Pshevil

iD Bare Essentuals foundation och puder är jättebra!

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Tessy82

tack så jättemkt för all svar

Knorpan: är det biotherm light du menar, har hört många som tycker den är bra....

• Tessy82

Blir man lätt blank av Cliniques Soft finish? brukar tyvärr ofta bli det speciellt nu till våren och sommaren

• firewalkwithme
    Tessy82 skrev 2008-03-25 12:53:08 följande:
    tack så jättemkt för all svar Knorpan: är det biotherm light du menar, har hört många som tycker den är bra....
    Biotherm Light är jättebra, kommer aldrig byta bort den! Jag har provat massor, men den här är perfekt om man vill ha en som jämnar ut hudfärgen mer än täcker .
  • sydneygirl
    Tessy82 skrev 2008-03-25 12:54:50 följande:
    Blir man lätt blank av Cliniques Soft finish? brukar tyvärr ofta bli det speciellt nu till våren och sommaren
    Nja, vet inte om det är speciellt så av jsut denna. Det som är viktigt är ju att ha en bra underlagskräm som mattar ner.

Och sen är ju puder samt sådana där papper som man duttar mot huden bra för att ta bort det blanka.
  • Tessy82

okej, är lite sugen på biotherm eller Clinique....

någon mer som har några tips?

Svar på tråden Tips på en lätt täckande foundation som ser naturlig ut