Shopping i Alicante/Spanien?
Hej! Jag ska åka till Alicante i Spanien om ca en månad. Min första resa till spanien.
Jag undrar vad som är bra, billigt att handla? Kläder, smycken, heminredning?
Är priserna som i övriga Europa med euro?
Hej! Jag ska åka till Alicante i Spanien om ca en månad. Min första resa till spanien.
Jag undrar vad som är bra, billigt att handla? Kläder, smycken, heminredning?
Är priserna som i övriga Europa med euro?
Jag var i alicante en dag för några veckor sen och hann tyvärr inte shoppa något eftersom allt stängde och vi skulle åka tillbaka nästa morgon. Men vi hann till El corte ingels varuhuset och en butik som heter Ale-hop...där finns allt möjligt kul t.ex. inredningsgrejer, smycken, cd-boxar, väskor, köksgrejer...ja allt. Rolig butik!
hej svejs.. vår favorit affär i alicante är "Decathlon"
det är en STOR affär med ALLA typer av fritids-sport-hobby tillbehör.. vill du titta på en kajak?- lugn de har typ 20 st i affären att titta på, en häst kanske,en båt, vapen, tennis,ALLA typer av sporter finns, även udda sporter som bågskytte,cricket,rugby grejer och sånt man ALDRIG ser hemma. (och ja jag vet, jag ska inte ha sådana kostig grejer men det är kul att se.)KLÄDER kläder kläder-skor skor skor!!!! en miljard cyklar, 50tusen sovsäckar osv osv... maken höll på att DÖ av upphetsning, och får jag erkänna jag med!!
det är förvisso ett par år sedan vi var där men det bör finnas kvar..
maken hade som affärside att start upp ett decathlon i sverige... ojoj man hade blivit miljardär! då för ett par år sedan fanns de bara i ett par länder i europa(fr,sp,eng,bel,ital,) och numer finns de även i kina,indien,brasilien,ryssland mfl.
have fun!!
ps: ja, El corte ingles är också ett trevligt allround varuhus!
tack för tipsen! ska genast skriva ner dom!
vi åker den 20 april så det är bara några veckor kvar!
tar tacksamt emot fler tips :)
är oxå lite intresserad av prisnivån i Spanien? någon som har en uppfattning?
Den bästa klädaffären är Promod tycker jag. Priser ungefär som på H&M, den ligger i närheten av El Corte Ingles.