• Julianna

*Hej!! Min son har blodådror som

Hej!! Min son har blodådror som är så tydliga på ena ögat. Främst nere vid ögonlocket (rödaktiga fina ådror) men också ovanför ögongloben, under ögonbrynet. Dessa är lite kraftigare och blåa. Hur kommer det sig att det endast är så på ena ögat? Vid 2 månaderskontrollen sa läkaren inget om detta, men jag tänkte fråga vid 6 månaderskontrollen (han är 5 månader). Någon som vet eller har samma?

Kram

• Svar på tråden *Hej!! Min son har blodådror som
  • Nine

Min dotter har samma på ögonlocket på ena ögat, haft sen hon föddes och det är inget konstigt med det enl. BVC. Bara ytliga blodkärl som sedan försvinner med tiden.
    Däremot vad gäller på ögongloben det kan jag tyvärr inte svara på om det är samma fenomen eller inte. Hoppas någon annan kan svara dig!

• Sezzan

Så där har de en del bebisar. Inget ovanligt. Det försvinner sen när killen växer.

• Sezzan

När han står brudgum är det garanterat borta!

• nette75

Det har Elliot också....
    Storkbett kallas det för här, och det brukar försvinna eller blekna inom 2år...

• nette75

Elliots storasyster hade också det som bebis både på ögonen så som din son har och mitt emellan ögonbrynen, nu är hon 3år och det syns inte alls förutom när hon blir arg då kommer det röda fram igen fast bara mellan ögonbrynen

Svar på tråden *Hej!! Min son har blodådror som