Utslag runt munnen?
min dotter är 11 månader, hon har fått utslag under munnen. Ser ut som massa röda plitor, det är rött och irriterat, hjälper inte att hon håller på och slickar på det oxå!
min dotter är 11 månader, hon har fått utslag under munnen. Ser ut som massa röda plitor, det är rött och irriterat, hjälper inte att hon håller på och slickar på det oxå!
Min dotter har haft precis så som du beskriver ett par ggr men det har försvunnit av sig självt efter ett tag.
Eksem kanske. Ser ut precis så och brukar sitta i ansiktet på små barn. Det blir ju inte bättre i det här torra vädret. Min lill-groda får så på händerna där han håller på och slickar.
Pröva att smörja med någon kallpressad vegetabilisk olja som rapsolja eller olivolja. Det är ju inte farligt på något sätt. Blir det bättre så är det ju bra....hjälper det inte så är ingen skada skedd...
Ifall det är eksem kan det ju klia....
Svinkoppor är det andra jag kommer att tänka på...
Prata med BVC om det inte går bort.
Det stämmer nog - tänkte bara kliar runt munnen. Mitt tips är eksem i det torra vintervädret. Jag skulle ha prövat att smörja med lite olja.
Min son får röda prickar runt munnen när han använder en viss sorts napp. Nu har vi köpt en napp som "andas". Det kommer in mer luft mellan nappen och huden och sen dess har det blivit mycket bättre med prickarna.
Vet inte om din dotter använder napp. Men testa att smörja lite med inotyol.
Vi fick det tipset från bvc, att smörja med inotyol så så länge det inte är någon större mängd är det nog ingen fara.
kom på att man kan ta vaselin! fungerar bra!