Opaltorget i Göteborg, bra eller dåligt?
Är det någon som känner till något om Opaltorget i Göteborg. Vi funderar på att köpa hus i närheten och har hört en del negativit om det området. Tacksam för kommentarer!
Är det någon som känner till något om Opaltorget i Göteborg. Vi funderar på att köpa hus i närheten och har hört en del negativit om det området. Tacksam för kommentarer!
När jag bodde i Göteborg hörde jag också en del negativt om Opaltorget av släktingar som bor i närheten. Har ingen egen erfarenhet. Men det brukar väl sällan vara så illa som det sägs.
Tack för svar! Någon annan?
Alltså visst hör man en del om det området, men det är inte värre eller sämre än något annat område. Vi bor en bit därifrån o vi märker aldrig nånsin av nåt bråk eller så.
Näset som är ett "fint" område har oxå bråk och Askim likaså. Vi lyssnar en del på polisradion o det är spritt över hela stan.
Vill du veta nåt mer så inboxa mig gärna för ytteröligare info. Jag vill inte lämna ut mig alltför mycket på öppet forum.
Jag är själv uppvuxen i Tynnered och jag kan säga att vissa delar är mindre bra.. Men om ni ska köpa hus så är det i dom bättre områdena av opaltorget. Själva opaltorget är inte något speciellt värre än andra platser. Frölundatorg är värre enligt mig.. Jag vet bekanta som har hus där och det är väldigt fint område där!
Jag bor i radhus strax nedanför och jag rör mig inte på Opaltorget på kvällarna. Åker inte heller spårvagn dit, tar hellre taxi ellr buss till näsetvägen. Tyvärr är det en del bus och knarkhandel på Opaltorget.
Vart ska du köpa hus?