• siggy

åsikter, tips o råd ang, min frukost önskas!!!!( vill äta enligt viktväktarna)

Hej jag försöker gå ner i vikt o har äntligen tagit detta på allvar, jag använder mig av viktväktarnas metod men blir lite osäker på min frukost/lunch. vill gärna ha era åsikter, äter jag fel, borde jag byta ut något osv???

frukost: 1 litet fullkornsbröd med 1 skinkskiva eller annat magert pålägg. 1,5 -2 dl youghurt mini osockrad 0,1%fett, 0,5 dl fullkornsflingor.

lunch: 1 dl youghurt mini 0,1% med 1 banan i.

middag, vanlig mat men så nyttigt som möjligt.

kvällsfika, the o 1 fullkornsbröd.

• Svar på tråden åsikter, tips o råd ang, min frukost önskas!!!!( vill äta enligt viktväktarna)
  • Trinity78

Det låter väldigt lite! Dessutom saknas frukt och grönsaker helt.

Och mitt indiehjärta slår och slår och slår
  • siggy

ja jag måste säga att jag är hungrig typ hela tiden. men problemet är att jag måste spara in points på lunchen för att kunna fika en macka på kvällen, jag måste helt enkelt äta en macka på kvällen innan jag somnar annars för jag så ont i magen ( har magkatarr)

• siggy

men när jag läser andras frukost här på fl, så är det betydligt mer än min. har ni något tips på hur jag kan ändra om??

• presens konjunktiv

Jag brukar försöka lägga 4-5 points på frukost, 8-9 på lunch, 4-5 på kvällen, och spara resten. Jag säger som de andra, du äter alldeles för lite till lunch, och alldeles för lite grönsaker. Det är inte konstigt att du är hungrig.

Har du något viktväktarmaterial, eller följer du bara pointssystemet? Få in två mellanmål, lägg till frukt och grönsaker, och öka på lunchen lite.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Camilla D

Du måste öka på din lunch. Wooka grönsaker, ta en kycklinfile till tex.
    Mer frukt och grönt!
    Drick mycket vatten.
    Ta knäckbröd till kvällsfikat. Mättar bättre och mindre points.
    Du skall inte gå hungrig! Då lägger du snart av, jag lovar. Prova att kolla deras färdiga menyer i häfterna, och tesat dom!
    Tycker du att det är lite points, så använd bonuspointsen.

• Trinity78

Ärligt talat, om du vill äta enligt VV så gå till dem och få en genomgång av deras program. Ditt program här ovan kommer bara att sluta i kaos. Jag som är magsäcksopererad äter mer än så! En "normal" människa kan inte leva på det.

Och mitt indiehjärta slår och slår och slår
  • presens konjunktiv

Om du vill ha pointsbillig, men mättande mat, satsa på grönsaker och någon form av protein. Jag äter mycket kyckling. Man måste inte ha pasta eller ris till om man inte tycker att det är värt det - det går så bra med till exempel ugnsrostade rotsaker, eller till och med en vanlig hederlig grönsallad.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • siggy

jag glömde nog skriva att jag äter frukt därimellan målen, men det är just lunchen som blir svår att komma på, men som någon skrev här kycklingfile med grönsaker är ju inte många points, ska prova med det imorgon, sedan så inehåller väl lövbiff inte heller så många points, provade att grilla rotsaker i ugnen i dag till biffen o det var väldigt gott måste jag säga, tack för det tipset!

• Camilla D

Kött i huvudtaget är billigt i points! LÖvbiff, kyckling, kotlett, fläskfile.
    Gör egen klyftpotatis till, eller som du skrev rostade rotfrukter.
    Blanda potatisklyftor, hela vitlöksklyftor, jordärtkocka (vet ej om det stavas så, finns i välsorterade affärer. Ej kronärtskocka)
    morötter, palsternacka och ev annat. Spraya lite olja på, salta, krydda, in i ugnen. Supergott!
    Fisk är också billigt.

• Balkongfia

Om du äter mer grönsaker och frukt så kommer du inom en snar snar framtid få bättre ordning på din magkattar!!

Byt ut lättyoghurten mot naturell yoghurt och häll i hallon, blåbär eller annan frukt. Voila!

Du MÅSTE äta bättre lunch! En kycklingfile och potatis så är det inte alls så farligt. Och grönsaker till det. Inget fjuttigt salladsblad utan kanske morötter, bönor, broccoli, blomkål.Gör en botanisering. Gör en grej av det och gå till en frukt- och gröntaffär vetja! Testa en ny sort varje dag. Leta recept! Öka proteinmängden för det blir du mätt och go av.

• Shopaz

Ät som mest under förmiddan/lunchen och minska sen intaget under resten av dagen. DET är tricket för att inte bli hungrig och förlora mot suget på kvällen.

--
    thefitorange.com

Svar på tråden åsikter, tips o råd ang, min frukost önskas!!!!( vill äta enligt viktväktarna)