• PunkRocker

vill gärna ha förslag på tårtfyllning, gärna fromage?

någon som har nåt gott recept till mellanlägg. jag funderar på fromage. jag har bara recept till en mycket god choklagfromagetårta, så om någon annan har nåt annat gott recept skulle jag bli jätteglad! det är till min sons namngivningskalas om två veckor.

• Svar på tråden vill gärna ha förslag på tårtfyllning, gärna fromage?
  • Forellen

Citronfromage är gott och fräscht i tårta!

• PunkRocker

ja, jag funderade på citron men jag är rädd för att det blir lite tamt o färgfattigt då gräddtårtan är ljus. är det någon som har nåt gott recept på tex skogsbärsfromage el. liknande?

• Buus

men om man har citronfromage.. vad ska man ha mer? Vad passar till??
    Jag vill göra tårta men är fast i gamla hjulspår..

• Mamma L

har haft i mango och passionsfromage i tårtan och dumlefluff.
    Har även haft i mango och passionfromage med dubbelnougatfluff. Och Geischafluff och hallonmousse i.

• Buus

Mamma L skrev 2008-03-26 11:53:02 följande:

har haft i mango och passionsfromage i tårtan och dumlefluff. Har även haft i mango och passionfromage med dubbelnougatfluff. Och Geischafluff och hallonmousse i.
    Ursäkta om jag är trög.. men vad hade du var och hur?? ;)Vanlig sockerkaksbotten?

Lät ju himla gott juh!! =)
  • Mamma L

Tårta 1
    tårtbotten
    dumlefluff
    tårtbotten
    mango och passionsfruktsfromage
    tårtbotten
    sen grädde och granerade med passionsfrukt

Tårta 2

Tårtbotten
    geischafluff
    tårtbotten
    hallonmousse
    tårtbotten
    grädde och garnerade med hallon och riven choklad

Tårta 3
    Tårtbotten
    dubbelnougatfluff
    tårtbotten
    mango och passionsfromage
    tårtbotten
    grädde och garnerade med passionsfrukt och mangoskivor

Tårtbotten köpte jag på affären och mango och passionsfromage och hallonfromagen köpte också på affären.
    Dumle, geischa och dubbelnougatfluffen har jag gjort själv.

• Forellen

Mamma L skrev 2008-03-26 12:24:13 följande:

Tårta 1tårtbottendumleflufftårtbottenmango och passionsfruktsfromagetårtbottensen grädde och granerade med passionsfruktTårta 2Tårtbottengeischaflufftårtbottenhallonmoussetårtbotten grädde och garnerade med hallon och riven chokladTårta 3 Tårtbottendubbelnougatflufftårtbottenmango och passionsfromagetårtbotten grädde och garnerade med passionsfrukt och mangoskivorTårtbotten köpte jag på affären och mango och passionsfromage och hallonfromagen köpte också på affären. Dumle, geischa och dubbelnougatfluffen har jag gjort själv.
    Ok, nu blir jag också nyfiken.... vad är *fluff för något? Hur gör du det? Låter supergott!
  • Linnlinn

Har gjort tårtor med marängbotten, fromage i mitten och grädde on top.

Jordgubbsfromage i mitten och färska jordgubbar ovanpå är sommrigt.

Chokladfromage i mitten och bananskivor ovanpå är mumsigt o liknar maränsviss.

Blir också nyfiken på vad fluff är för något. Låter gott!!!

Svar på tråden vill gärna ha förslag på tårtfyllning, gärna fromage?