• Pluttesnuttan

vår dotter har en sned fot/ben......

På månad ska vi till doktorn. Han eller hon ska kolla hennes fot. Det e den vänstra. Hon släpar benet efter sig litet samt att foten går utåt. Sen går hon bara på inre sidan av den. Alla tår utom stortån och pektång är uppe i luften när hon har foten nere i golvet. hoppas ni fattar vad jag menar. En släkting till oss sa att det kunde va en cp- skada.... =( vad tror ni?

• Svar på tråden vår dotter har en sned fot/ben......
  • Snurre Sprätt

Ja jag har då ingen aning. Tycker det låter konstigt. Hur gammalt är barnet?

• Pluttesnuttan

Hon är 15 månader. och hon har gått i ca 1,5 mån. har blivit värre sen hon började gå. men har vatt så jättelänge.

• Snurre Sprätt

Hon har väl blivit undersökt på BVC...har inte de sagt något?

• Pluttesnuttan

nä, jag fick ta upp det själv när jag var där sist... oj caps lock...foter besvärar i alla fall henne eftersom hon snubblar hela tiden......

• Snurre Sprätt

Ja det kanjag förstå. Min son gick inåt med sin fot o han snubblade hela tiden. Läkaren sa att det rättar till sig själv. Han trillade hela tiden för han snubblade ju över sin fot. En gång trillade han o bet sig i tungan...rakt igenom den.

Det rättade till sig men ditt låter inte som detta. Skönt du ska kolla upp det iaf.

• Jo  anna

Min son har också sned fot. Eller han sätter den på sidan typ. Ska till läkaren om två veckor.

• Pluttesnuttan

oki. får hoppas att det rättar till sig då... ja man blir ju allt lite nojjig. jag e så orolig att lillan ska behöva opereras eller nått sånt.

• asaA

Har haft likadant med vår lilla tjej, hon gick utåtroterat med hö.ben samt släpade det efter sig. Det blev bättre med tiden nu (2 år) syns det inte alls, ibland om hon är riktigt trött så kan foten åka ut ngt men knappt märkbart. Hon var helt enkelt svag i hö. sidan och ju mer hon gick desto starkare blev hon

Min mamma (sjukgymnast) trodde också att det kunde vara en cp-skada, men nu med facit i hand var det bara en svaghet i muskulaturen.

• knäppisen

även om det är en cp-skada så betyder ju inte det att hon kommer gå konstigt hela livet. Hon är ju fortfarande så liten att hon kan träna bort det. Det är toppen att ni fått tid hos läkaren så ni kan få hjälp med att hjälpa henne.

Svar på tråden vår dotter har en sned fot/ben......