• rosalin

GRACO - mosaic. Råd snälla!!

Var på babyproffsen idag och skulle bara titta men så provade jag en Akta graco mosic och tyckte den verkade jättebra

Tösen är 11 månader och vi ska i så fall ha den som shoppingvagn i sommar och som resevagn i höst.

Tycker dock att det är lite mycket pengar för en andra vagn (ville eg ha en scooter, men den är jobbig som resevagn)

Men nu är det ett erbjudande på babyproffsen och de har ställt undan den sista vagnen till imorgon

Så snälla, nån som provat vagnen och har några åsikter???

• Svar på tråden GRACO - mosaic. Råd snälla!!
  • Liinda83

Jag har haft den men sålde den för några månader sedan.
    Den var helt okej men jag tyckte inte att den var något över sig.
    För det första är den ganska trögstyrd fast framhjulen är svängbara.
    Barnet kan inte sitta rakt upp i ryggen utan "halvligger" på högsta läget.

fördelarna är ju att den väger väldigt lite, tror 6-7 kg nåt och den blir väldigt liten ihopfälld.

Sen har jag hört att den ska utgå och en helt ny modell ska komma.

• Eazy

Jag hade en "Akta graco mosic" i två månader men reklamerade den för att bakhjulen stod snett och plogade fram efter ett tag. Undra på att vagnen blev svårstyrd!

Så NEJ jag skulle inte rekomendera denna vagn!

Vi la till pengar och köpte en "Babytravel jogger komfort" och den vagnen kommer jag aldrig att göra av med så länge jag har små barn! Vi hade den med på vår rundresa i thailand i tre veckor och den var KANON... Ingen sulky dock men fungerar lika bra som en!

• rosalin

var och köpte en mosaic i veckan men den ska in på lagning redan på tisdag så det var ju lyckat. Ena framhjulet följer inte med när man svänger så det var skitjobbigt att köra den. Hoppas att de kan fixa det för i övrigt tycker jag att vagnen är bra.

• Maijlo

Oj, det var svidande kritik! Intressant för jag är också ute efter en bra resevagn. Tack för tråden!

• Mollan

Hoppsan! Jag har en sån och är jättenöjd. Hade den som resevagn till mellantjejen i somras och används nu med travelsystem som shoppingvagn. Vi är jättenöjda. Nu ska vi snart ut och flyga och vi får väl se om den överlever det!

Svar på tråden GRACO - mosaic. Råd snälla!!